Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Γράφω την περίληψη

1. Ακολουθώ προσεκτικά το διάγραμμα του κειμένου επιλέγοντας όσους πλαγιότιτλους θεωρώ χρήσιμους για την περίληψη. 2. Θυμάμαι ότι η περίληψη δεν είναι το ίδιο το κείμενο αλλά πιο σύντομο (το 1/3;) και αποτελεί δική μου εργασία, η οποία δεν πρέπει να προδίδει το πνεύμα του συγγραφέα. 3. Αποφεύγω την υπερβολική γενίκευση και αφαίρεση. Ακολουθώ ορισμένες τεχνικές πύκνωσης: π.χ. * Απαλοιφή ονοματικών ή άλλων προσδιορισμών. 4. Δεν προσπαθώ να μιμηθώ το ύφος του συγγραφέα, αλλά υιοθετώ ένα διαφορετικό ύφος με καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. 5. Χρησιμοποιώ την ενεργητική φωνή όταν τονίζεται ο συγγραφέας και την παθητική όταν δίνεται έμφαση (στο κείμενο) στο αποτέλεσμα της ενέργειας του υποκειμένου. 6. Χρησιμοποιώ με φειδώ λέξεις ή φράσεις από το κείμενο, δίνοντάς τες σε εισαγωγικά. 7. Απέχω από κάθε είδους κριτική ή σχολιασμό ή αξιολόγηση του αρχικού κειμένου. 8. Αξιοποιώ ένα κατάλληλο λεξιλόγιο για το συγκεκριμένο είδος κειμένου όπως: αναφέρομαι, προτείνω, τονίζω, υποστηρίζω, προσθέτω, αναλύω, υπογραμμίζω, επισημαίνω, απευθύνομαι, θίγω το θέμα, συμπεραίνω, υπαινίσσομαι κ.λπ. 9. Προσέχω τη διάρθρωση του κειμένου μου επιλέγοντας τις κατάλληλες διαρθρωτικές λέξεις ή φράσεις.