Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Γ. Ερμηνεία κειμένου Παραγωγή λόγου

1. Από τη βιβλιοθήκη του σχολείου σου να πάρεις τα «Απομνημονεύματα» ή κείμενα άλλων προσώπων της επανάστασης του 1821 και να τα συγκρίνεις ως προς τη γλώσσα και τις ιδέες με το κείμενο του Μακρυγιάννη. (Να εργαστείτε σε ομάδες δύο-τριών μαθητών και μετά να κάνετε μια παρουσίαση στην τάξη). 2. «και όταν είναι ο καθείς αδύνατος… Ότι βάναμε όλοι τις πλάτες, όχι ο ένας». Να ερμηνεύσεις τη φράση αυτή και να τη συγκρίνεις με τη γνωστή φράση του Μακρυγιάννη: «Όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει "εγώ", όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λένε "εμείς". Είμαστε εις το "εμείς" και όχι εις το "εγώ"». Μετά να γράψεις ένα κείμενο - εισήγηση 2-3 παραγράφων προς τη γενική συνέλευση της τάξης σου, στο οποίο θα συμβουλεύεις να ακολουθήσετε όλοι τις παραπάνω προτροπές - συμβουλές του Μακρυγιάννη στα θέματα-προβλήματα της τάξης και του σχολείου σας, εξηγώντας γιατί η στάση αυτή θα έχει καλύτερα αποτελέσματα.

Rufino Tamayo, Ζώα