Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ερωτήσεις - Απαντήσεις

1. Να περιγράψετε τρεις διαδικασίες με τις οποίες μπορούμε να μετατρέψουμε σε μαγνήτη ένα σιδερένιο έλασμα. 2. Με ποιους τρόπους ένας μαγνήτης μπορεί να απομαγνητισθεί, δηλαδή να χάσει τις μαγνητικές του ιδιότητες; Εξηγήστε σε κάθε περίπτωση, γιατί συμβαίνει αυτό. 3. Να συμπληρωθούν οι προτάσεις: Τα σιδηρομαγνητικά υλικά αποτελούνται από μικροσκοπικές περιοχές που μοιάζουν με μικρούς ……………… στις περιοχές αυτές οι μοριακοί μαγνήτες έχουν τον ίδιο ……………… . Όταν το υλικό δεν είναι μαγνητισμένο, οι μικροσκοπικές μαγνητικές του περιοχές έχουν ……………… . Όταν όμως το υλικό βρεθεί μέσα σε ένα ……………… , οι μικροσκοπικοί αυτοί μαγνήτες αποκτούν κοινό προσανατολισμό. 4. Προσπαθήστε να εξηγήσετε τα ακόλουθα φαινόμενα, χρησιμοποιώντας την έννοια του μοριακού μαγνήτη: α) Όταν τεμαχίζουμε έναν μαγνήτη, τότε κάθε κομμάτι είναι ένας νέος μαγνήτης, β) Οι μαγνητικές δυνάμεις που ασκεί ένας μαγνήτης σε ένα αντικείμενο -από σιδηρομαγνητικό υλικό- είναι πολύ ισχυρότερες στους πόλους παρά στο μέσον του μαγνήτη, γ) Ένα σιδερένιο καρφί μαγνητίζεται όταν πλησιάσουμε σ' αυτό έναν μαγνήτη. 5. Γιατί ένας μαγνήτης έλκει ένα σιδερένιο καρφί όχι όμως και μια ξύλινη οδοντογλυφίδα; 6. Πώς μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι μια ράβδος είναι μαγνήτης χωρίς να την πλησιάσουμε σε σιδηρομαγνητικά υλικά; 7. Να περιγράψετε δύο διαδικασίες με τις οποίες μπορούμε να απομαγνητίσουμε έναν μαγνήτη. Προσπαθήστε να ερμηνεύσετε τα φαινόμενα αυτά με τη βοήθεια της έννοιας των μικροσκοπικών μαγνητισμένων περιοχών. 8. Κατά τη μαγνήτιση και κατά την απομαγνήτιση ενός μαγνήτη προσφέρουμε σ' αυτόν ενέργεια. Σε ποιες μορφές μετατρέπεται η ενέργεια αυτή στο εσωτερικό του μαγνήτη;