Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

10.3.3 Κινηματογράφος

Στον κινηματογράφο ο υπολογιστής χρησιμοποιείται τόσο ως θεματικό αντικείμενο, όσο και ως εργαλείο υποβοήθησης. Σε όλες σχεδόν τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας υπάρχουν υπολογιστές, οι οποίοι πολλές φορές έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Επίσης ο υπολογιστής μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της παραγωγής μιας κινηματογραφικής ταινίας. Πριν το γύρισμα, οι συντελεστές της ταινίας μπορούν με τη χρήση του να συνδυάσουν κείμενα, ήχους, κινούμενες εικόνες και σκίτσα και να δημιουργήσουν ένα εικονογραφημένο ηχητικό σενάριο. Αφού μελετήσουν το σενάριο αυτό, μπορούν να αποφασίσουν για την τελική μορφή της ταινίας, την επιλογή των ηθοποιών, τη δημιουργία των σκηνικών, κ.ά. Κατά τη διάρκεια του γυρίσματος ο υπολογιστής μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ειδικών εφέ, για την παραγωγή συνθετικής κίνησης (animation), κ.ά. Ας θυμηθούμε ότι παράγονται ταινίες αποκλειστικά με τη χρήση υπολογιστών. Μετά το γύρισμα της ταινίας έχουμε πολλές εφαρμογές του υπολογιστή, πριν αυτή παραδοθεί στο κοινό. Με τη χρήση του είναι δυνατόν: - να γίνει επεξεργασία της αρχικής εικόνας αλλάζοντας χρώματα, προσθέτοντας ή αφαιρώντας πρόσωπα ή αντικείμενα - να γίνει επεξεργασία του αρχικού ήχου - να γίνει ηλεκτρονικό μοντάζ, κ.ά. Επίσης ο υπολογιστής έχει χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται για τον επαναχρωματισμό ασπρόμαυρων ταινιών.

"Η συνένωση της Τέχνης και του Υπολογιστή επιδιώκει από τη συνάντηση του υποκειμενικού φανταστικού και του φανταστικού ενός τεχνητά ευφυούς αυτομάτου, τη γέννηση μιας αισθητικής δημιουργικότητας ενός νέου τύπου. Ο Υπολογιστής! Μια μηχανή για να διατυπώνεις όνειρα. Αυτός είναι ο νέος δρόμος που πρέπει να διανοίξουμε". Ομάδα "Τέχνη και Υπολογιστές" του 8ου Πανεπιστημίου Παρισίων, αρχές δεκαετίας του '70.