Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

9.2.6 Εκπαίδευση

Στην εκπαίδευση αναπτύσσεται λογισμικό για υπολογιστές μικρού κόστους (κυρίως μικροϋπολογιστές) για το σχολικό περιβάλλον κάθε βαθμίδας, αλλά και για μεγαλύτερα εξειδικευμένα συστήματα για την επαγγελματική εκπαίδευση, το οποίο υποστηρίζει την προσέγγιση της γνώσης και την ανταλλαγή ιδεών με ποικίλους τρόπους σε όλες τις βαθμίδες: - Με εγκυκλοπαίδειες τεχνολογίας πολυμέσων μπορεί κανείς να δει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί μια μηχανή, πώς κινείται και συμπεριφέρεται ένα άγριο ζώο, να ακούσει το κελάηδημα ενός πουλιού, τον ήχο ενός μουσικού οργάνου, δείγματα από την τοπική μουσική μιας περιοχής, κλπ., και όλα αυτά με ένα δισκάκι διαμέτρου μόλις 12 εκ. - Με λογισμικό που ευνοεί την προσέγγιση εννοιών και την ανακάλυψη της γνώσης μέσα από πειραματικές καταστάσεις που προτείνει το ίδιο το πρόγραμμα ή δημιουργεί ο μαθητευόμενος εκφράζοντας τις δικές του ιδέες και τους δικούς του προβληματισμούς. - Με λογισμικό προσομοίωσης δημιουργούνται εικονικά εργαστήρια σε εκπαιδευτήρια, μελετώνται φαινόμενα με χρόνο εξέλιξης υπερβολικά μικρό ή αντίθετα υπερβολικά μεγάλο για τα ανθρώπινα μέτρα και τις ανάγκες της εκπαίδευσης ή της έρευνας, κ.ά. - Με δικτυακά συστήματα που ευνοούν την ανταλλαγή ιδεών και μεθόδων ανάμεσα στα μέλη των εκπαιδευτικών κοινοτήτων, αλλά και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για άτομα που για οποιονδήποτε λόγο δεν έχουν δυνατότητα φοίτησης σε κάποια εκπαιδευτική μονάδα.

Στον ιταλικό τίτλο ΟΠΕΡΑ, μπορεί κανείς να επιλέξει ένα όργανο και να μάθει την ιστορία του, τα μέρη του, να ακούσει τον ήχο του ή να επιλέξει ένα μουσικοσυνθέτη, να μάθει για τη ζωή και το έργο του, αλλά και να ακούσει αντιπροσωπευτικά κομμάτια του.

Σύροντας με το ποντίκι το σημείο που υποδεικνύεται, κινείται ολόκληρο το ποδήλατο πάνω στο κεκλιμένο επίπεδο.Στα γεωμετρικά σχήματα που το απαρτίζουν έχουν δοθεί κατά την κατασκευή ιδιότητες, ώστε οι μεν ρόδες και το πετάλι να περιστρέφονται κατά την κίνηση, ενώ τα υπόλοιπα τμήματα απλώς να μετατοπίζονται, διατηρώντας μεταξύ τους τις ίδιες αποστάσεις. Στη δεύτερη εικόνα, αποκαλύπτονται τα σχήματα που συντέλεσαν στην κατασκευή του ποδηλάτου.