Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άσκηση

Δοκιμάστε τώρα να ξαναγράψετε την είδηση για τον τυφλό, αξιολογώντας την και ερμηνεύοντάς την με διαφορετικό τρόπο.

Κοιτάξτε την δηλαδή από τη δική σας οπτική γωνία. Μπορείτε π.χ. να κάνετε πρωταγωνιστή τον Ψάλτου, οπότε θα υπογραμμίσετε ανάλογα και την πράξη του. Είναι δυνατόν μάλιστα να προσθέσετε, αν το κρίνετε απαραίτητο, και άλλα στοιχεία φανταστικά. Ανάλογος, φυσικά, θα είναι και ο τίτλος της είδησης.

Να επιλέξετε δύο τίτλους και να γράψετε τις αντίστοιχες ειδήσεις.

Πρώτα πρώτα να φανταστείτε τα γεγονότα, να καθορίσετε την οπτική γωνία της αφήγησης και να τα εκθέσετε συνοπτικά σε 10-15 στίχους. Ύστερα να τα παρουσιάσετε αναλυτικά σε 45-60 στίχους, παρεμβάλλοντας στη διήγησή σας αποσπάσματα από υποθετικές συνεντεύξεις. Αν θέλετε να δώσετε έμφαση στις ειδήσεις σας, μπορείτε να τις παρουσιάσετε με την κατάλληλη εικονογράφηση. Να σχεδιάσετε π.χ. ένα σκίτσο, μια γελοιογραφία ή να κολλήσετε κάποιες φωτογραφίες από τον Τύπο.

- Βρήκαν πεντακόσιες χιλιάδες δραχμές και τις παρέδωσαν! - Εντυπωσιακή απόδραση κρατουμένου με ελικόπτερο. - Παρά λίγο τραγωδία από έκρηξη θερμάστρας. - Εξαφανίστηκε πύθωνας 3,5 µ. - Διασκεδαστική "αεροπειρατεία" σε σκάφος της "Ολυμπιακής". - Θεράπευσε την αρθρίτιδα με το γέλιο. - Ηρακλής - ΑΕΚ 4-4 (ημίχρονο 0-2). - Και γάμοι στα σούπερ-μάρκετ. - Βραζιλιάνοι ληστές την έπαθαν από Έλληνα.

Να βασιστείτε στα στοιχεία που σας δίνει το διπλανό απόσπασμα ή στη δική σας εμπειρία και να γράψετε μια είδηση για κάποιο φαινόμενο ρατσισμού.

Να συντάξετε το κείμενό σας ακολουθώντας τη δομή της δημοσιογραφικής είδησης. Συγκεκριμένα πρώτα να εκθέσετε συνοπτικά τα γεγονότα σε 5 στίχους (40-50 λέξεις) και ύστερα να τα παρουσιάσετε αναλυτικά σε 20-30 στίχους (160-200 λέξεις). Φροντίστε να δώσετε έναν κατάλληλο τίτλο στην είδηση.

- Οι κάτοικοι του συνοικισμού δε δέχονται την παραμονή των Τσιγγανόπουλων στο "σχολείο τους", όπως επίσης και την παράταση της παραμονής του καταυλισμού των Τσιγγάνων στην κοινόχρηστη έκταση.

Διαβάστε τα αποσπάσματα της διπλανής στήλης και συζητήστε σχετικά με τους στόχους στους οποίους μπορεί να αποβλέπει ένα μαθητικό έντυπο. Τα αποσπάσματα προέρχονται από τη συζήτηση των αντιπροσώπων πέντε μαθητικών εντύπων, οι οποίοι συνεργάστηκαν και εξέδωσαν από κοινού ένα περιοδικό με τον τίτλο "Μια συνάντηση των μαθητικών περιοδικών "Άθωνος Σκιά", "Μαθητικές σελίδες", "Μαθητική Πένα", "Μεταξύ μας", "Το καρφί".

"Μαθητικές σελίδες" Οι στόχοι του περιοδικού: - να εκφραστούν οι αγωνίες και οι προβληματισμοί των παιδιών, - να καταγραφούν τα προβλήματα του σχολικού χώρου και ευρύτερα της περιοχής της Κρύας Βρύσης, - να γίνει το περιοδικό αφορμή και πυροδότης δημιουργίας, π.χ. μιας μουσικής εκδήλωσης, μιας θεατρικής παράστασης κτλ. "Το καρφί" Μέσα στο "Καρφί" επιδιώκουμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας, τους προβληματισμούς μας, τα όνειρά μας. "Μεταξύ μας" Η έκδοση αυτή ξεκίνησε, για να δώσουμε μια απάντηση σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι οι νέοι σήμερα προτιμούν μια γλυκιά ανεδαφική άρνηση, προτιμούν τη διασκέδαση και τον εύκολο δρόμο. "Μαθητική πένα" Ο πρώτος μας στόχος ήταν να δώσουμε μια νεανική δροσιά στην εφημερίδα. Έτσι κυρίως με τη στήλη "Μηνυματάκια" και κάποιες άλλες σελίδες προσπαθήσαμε να μη μεγαλοδείχνει η εφημερίδα μας, να έχει κάτι το μαθητικό και να μην είναι βαρετή.Να μην είναι, όπως οι εφημερίδες των μεγάλων, δηλαδή μια αντιγραφή κειμένων. Είναι κυρίως δημιουργία των ίδιων των μαθητών. "Άθωνος Σκιά" Η εφημερίδα μας ξεκίνησε στο πλαίσιο του μαθήματος "Έκφραση-Έκθεση". Η βράβευσή μας ήταν απρόσμενη. Κάτι που τάραξε τα νερά… Έτσι το σχολείο μας συνδέθηκε περισσότερο με το χωριό και απoτέλεσε μοχλό κίνησης και άλλων δραστηριοτήτων με την υποστήριξη της κοινότητας. Με λίγα λόγια η "Άθωνος Σκιά" βοήθησε να ανοιχτούν τα σύνορα του σχολείου μας και προς τα χωριά της Συκιάς και της Σάρτης, αλλά και προς την υπόλοιπη Ελλάδα. Η "Άθωνος Σκιά" στάλθηκε προς όλα τα λύκεια που πήραν μέρος στο διαγωνισμό μαθητικού εντύπου. Επίσης πολλά σχολεία μας έστειλαν τις εφημερίδες και τα περιοδικά τους και αυτή η αλλαγή ήταν το πιο σημαντικό. Μας έβγαλε από την απομόνωσή μας και μας βοήθησε να συνειδητοποιήσουμε τις δυνατότητές μας. Και το πιο ευχάριστο: ακόμα και οι πιο αδιάφοροι μαθητές, όταν ξεκινήσαμε το δεύτερο φύλλο μας, προθυμοποιήθηκαν να αναλάβουν κάποιο θέμα.