Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

1η Πειραματική δραστηριότητα

α. Προσδιορίστε, χρησιμοποιώντας ένα χρονόμετρο, τη συχνότητα περιστροφής του πλατό ενός πικάπ (βλ. Εικ. 16) - το οποίο, όταν λειτουργεί κανονικά, εκτελεί ομαλή κυκλική κίνηση με συχνότητα: [pic] και εναλλακτικά [pic] - και δώστε, σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα σε Hz.

β. Στη συνέχεια, τοποθετήστε στο πλατό του πικάπ ένα ελαφρύ μικρό αντικείμενο ή βάλτε επάνω του ένα σημάδι, χρησιμοποιώντας λευκή ή μεταλλική μελάνη.

Τοποθετήστε το πικάπ και το στροβοσκόπιο σε χώρο που δε φωτίζεται επαρκώς και θέστε τα ταυτόχρονα σε λειτουργία, κατευθύνοντας τις περιοδικές αναλαμπές του στροβοσκοπίου προς το σημάδι ή προς το αντικείμενο που βρίσκεται πάνω στο περιστρεφόμενο πλατό (βλ. Εικ. 17).

Ρυθμίστε τη συχνότητα του στροβοσκοπίου στην τιμή εκείνη την οποία προηγουμένως προσδιορίσατε, σε Hz, ως συχνότητα περιστροφής του πλατό, και προσπαθήστε να επιτύχετε μία καλύτερη ρύθμιση στο στροβοσκόπιο, ώστε το σημάδι στο περιστρεφόμενο πλατό να φαίνεται ακίνητο, στην ίδια πάντα θέση.

• Ποια συμπεράσματα μπορούν να προκύψουν από τις προηγούμενες παρατηρήσεις σας;

γ. Επαναλάβετε το προηγούμενο (βλ. Εικ. 17), διπλασιάζοντας τη συχνότητα αναλαμπών του στροβοσκοπίου και, ακολούθως, υποδιπλασιάζοντάς την.

• Τι παρατηρείτε τώρα και τι συμπεραίνετε;

Εικ. 17