Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

II Ανάπτυξη των αξόνων σε δραστηριότητες

ΑΞΟΝΑΣ 1 Άνθρωποι, φύση και οικονομία κατά την προ του φράγματος εποχή 1. Να επισκεφτείτε το Κέντρο Ιστορικών Μελετών και Ερευνών «Νικόλαος Πλαστήρας» στο Μορφοβούνι και να συγκεντρώσετε πληροφορίες για τη δράση του Ν. Πλαστήρα. Να γράψετε μια σύντομη βιογραφία του. 2. Από τη βιβλιογραφία να αντλήσετε υλικό για την ιστορία της ευρύτερης περιοχής, των οικισμών και των μνημείων της. Να κάνετε σύνθεση των πληροφοριών αυτών. 3. Να συγκεντρώσετε, μέσω συνεντεύξεων με ηλικιωμένους κατοίκους, πληροφορίες για την κατάσταση του φυσικού τοπίου της περιοχής της λίμνης και τις δραστηριότητες σ' αυτήν προ της κατασκευής του φράγματος, καθώς και για τις μεταβολές της επόμενης μέρας. Να δημιουργήσετε ένα κείμενο στο οποίο να ενσωματώνονται οι πληροφορίες αυτές. Με την ίδια μέθοδο να συγκεντρώσετε πληροφορίες για τις οικονομικές δραστηριότητες, την παραγωγή, τη δίαιτα, την ενδυμασία και γενικότερα το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της περιοχής προ της κατασκευής του φράγματος. Να συντάξετε μια έκθεση. Να συγκεντρώσετε από τη βιβλιογραφία πληροφορίες για τα έργα εκσυγχρονισμού και ανάπλασης της χώρας κατά τη μεταπολεμική περίοδο.

ΑΞΟΝΑΣ 2 Το μέγεθος της παρέμβασης, λειτουργία του έργου και προοπτικές του 1. Από τον τύπο της εποχής (τοπικό και αθηναϊκό) να προσδιορίσετε τα προβλήματα που υπαγόρευσαν τη δημιουργία του φράγματος και τις προοπτικές που διατυπώνονταν τότε για την εξέλιξη της περιοχής. Να σχολιάσετε το βαθμό στον οποίο οι προοπτικές αυτές επαληθεύτηκαν. 2. Από τεχνικές εκθέσεις και μελέτες (βλ. βιβλιογραφία) να συγκεντρώσετε κατασκευαστικά δεδομένα του φράγματος (διάρκεια κατασκευής, υλικά, τεχνογνωσία, προσωπικό κτλ.). Τα βασικά στοιχεία να παρουσιαστούν στην τάξη. 3. Από τεχνικές εκθέσεις να συγκεντρώσετε πληροφορίες για τα υδρολογικά δεδομένα της λίμνης, καθώς και τη διαχείριση των υδάτινων πόρων, τα ενδεχόμενα προβλήματα επάρκειας για την κάλυψη των σημερινών αναγκών και τις σχετικές προοπτικές. Να συζητήσετε τις προοπτικές αυτές σε συνάρτηση με τις πιθανές επιπτώσεις τους.

ΑΞΟΝΑΣ 3 Οι επιπτώσεις του έργου στο χώρο και την τοπική κοινωνία 1. Μέσω συνεντεύξεων με επιστήμονες περιβαλλοντολόγους να συγκεντρώσετε πληροφορίες για τις επιπτώσεις που είχε η δημιουργία της λίμνης στο φυσικό περιβάλλον. Σε ποιους τομείς αναφέρονται οι επιπτώσεις αυτές;

Δημήτρης Γιολδάσης, Καπνοχώραφα

2. Σε περιβαλλοντική μελέτη για τη λίμνη επισημαίνεται ότι, «επειδή από ό,τι προβλέπεται οι επισκέπτες της λίμνης χρόνο με το χρόνο συνεχώς θα αυξάνονται, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου των δραστηριοτήτων τους, για να μην αποτελούν απειλή για το οικοσύστημα της λίμνης». Πως αντιλαμβάνεστε την απειλή αυτή; Πώς αντιλαμβάνεστε τον έλεγχο; Να συζητήσετε και να διατυπώσετε προτάσεις. 3. Μέσω συνεντεύξεων, αλλά και εμπειρικά, να αναζητήσετε στοιχεία του παραδοσιακού πολιτισμού της περιοχής που διατηρούνται (αρχιτεκτονική, δίαιτα, παραγωγική διαδικασία προϊόντων, μαγειρική, συνταγές, έθιμα κτλ.). Υπάρχουν φορείς που ασχολούνται συστηματικά με τη διατήρηση και την προβολή τους; Να συζητήσετε το θέμα και να διατυπώσετε προτάσεις. 4. Να δημιουργήσετε έναν οδηγό για την επίσκεψη των αξιολογότερων ιστορικών μνημείων και αξιοθέατων της περιοχής, παραθέτοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση του ξένου επισκέπτη. 5. Από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Καρδίτσας και από άλλες πηγές να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με την εξέλιξη της επισκεψιμότητας της περιοχής της λίμνης και τις προοπτικές της. Να συζητήσετε τα στοιχεία αυτά και να αξιολογήσετε τις διαγραφόμενες προοπτικές. 6. Να συγκεντρώσετε μέσω συνεντεύξεων πληροφορίες για τις οικονομικές δραστηριότητες που εμφανίζονται στην περιοχή μετά τη δημιουργία της λίμνης και τα συναφή προβλήματα. Να συζητήσετε τις προοπτικές για την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων της περιοχής.