Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Γιατί «Αυτοπληροφόρηση» και όχι «έτοιμες» πληροφορίες;

Εάν πάρεις μια πληροφορία σαν «έτοιμη και μασημένη τροφή», μπορεί: • να έχεις κουραστεί λιγότερο, όμως δεν γνωρίζεις τι υλικά περιέχει αυτή η «τροφή» (δηλαδή δεν ελέγχεις την ορθότητα, την επικαιρότητα και, πιθανόν, την καταλληλότητα της πληροφορίας) • να μη γνωρίζεις την προέλευσή της (αν δηλαδή, η πληροφορία προέρχεται από αξιόπιστη πηγή και αν, συνεπώς, είναι έγκυρη ή όχι) • να πρόκειται για πολυκαιρισμένη και, πιθανόν, χαλασμένη «τροφή» (ανεπίκαιρη, ελλιπή, ανακριβή πληροφορία κτλ.) • να μη σε ωφελεί να την καταναλώσεις (λανθασμένες πληροφορίες θα σε οδηγήσουν σε λανθασμένες επιλογές και σε επιζήμιες για σένα αποφάσεις) • να προκύψουν δυσάρεστες επιπτώσεις για τη ζωή σου (χάσιμο χρόνου, σπατάλη προσπάθειας, οικονομική βλάβη κτλ.) • να μετατραπείς σε παθητικό καταναλωτή (παθητικό δέκτη πληροφοριών).

ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΛΟ: • να συνηθίσεις να μην καταναλώνεις οποιαδήποτε «τροφή» χωρίς να αναρωτιέσαι ποιος, και γιατί σου την «προσφέρει» • να αναζητείς μόνος σου τις πληροφορίες που σε ενδιαφέρουν και να μην αφήνεις την ευθύνη για τη δική σου πληροφόρηση και, επομένως, για την επιλογή των δικών σου προσανατολισμών ζωής, στα χέρια άλλων • να επιλέγεις την προσωπική δράση και την ενεργό έρευνα για τη συλλογή, επεξεργασία και αξιολόγηση των πληροφοριών που σε αφορούν (ενεργός αναζήτηση των πληροφοριών) • να αναλύεις κριτικά τις πληροφορίες, ώστε να κατανοείς βαθύτερα και πιο ουσιαστικά τον κόσμο που σε περιβάλλει, αλλά και τον ίδιο σου τον εαυτό (π.χ. όταν προσλαμβάνεις μία πληροφορία να αναρωτιέσαι ποιος λέει τι, γιατί το λέει, πώς το λέει) • να υιοθετήσεις μια ενεργητική στάση ζωής, με συνεχές ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν γύρω σου και για τις επιπτώσεις τους στη ζωή σου (κριτική, κοινωνική ενημέρωση).