Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Β. ΕΙΔΗ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

Β1. Ονοματικές και επιρρηματικές προτάσεις

Ακούω και μιλώ

1. Το κείμενο που ακολουθεί είναι μια διασκευή της 1ης παραγράφου του κειμένου 1.

"Οι ομιλούμενες γλώσσες σε όλη την υφήλιο σήμερα είναι γύρω στις 6.000 και σύμφωνα με τους ειδικούς σε έναν αιώνα οι μισές από αυτές θα έχουν χαθεί. Αυτό σημαίνει κατά μέσο όρο το θάνατο μιας γλώσσας κάθε δύο βδομάδες".

α. Τι έχει αλλάξει σε σύγκριση με το αρχικό κείμενο; Τι έχει αντικατασταθεί με τις υπογραμμισμένες λέξεις; β. Ποιος είναι ο συντακτικός ρόλος των υπογραμμισμένων λέξεων; γ. Τα κομμάτια που λείπουν είναι ισοδύναμα με τις λέξεις που χρησιμοποιούνται εδώ;

2. Κάντε παρόμοιους μετασχηματισμούς και σε άλλες φράσεις του ίδιου κειμένου.

"Όταν έφτασε στο Καμερούν, έμαθε ότι ο Μπαγκόν είχε πεθάνει" - "Η αναγκαία προϋπόθεση ώστε να γεννηθεί και να διατηρηθεί μια διαφορετική γλώσσα"/TABLE> 3. Κάντε τώρα το αντίστροφο, δηλαδή αντικαταστήστε την υπογραμμισμένη λέξη με ολόκληρη πρόταση. "Στις 6 Νοεμβρίου ήταν μια νεκρή γλώσσα"