Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Ποιες λέξεις ή φράσεις χρησιμοποιεί ο συντάκτης του κειμένου 2 στη δεύτερη, στην τέταρτη και στην τελευταία παράγραφο για να συνδέσει τις προτάσεις τους; - Υπογραμμίστε τες και μεταφέρετέ τες στον πίνακα που ακολουθεί. - Επισημάνετε τι θέλει να δηλώσει ο συγγραφέας χρησιμοποιώντας τη μια ή την άλλη συνδετική λέξη ή φράση.

Συνδετικές λέξεις – Σημασία – Συνδετικές φράσεις – Σημασία

Συνεχίστε την αναζήτηση λέξεων ή φράσεων που συνδέουν τις προτάσεις της τρίτης παραγράφου του εισαγωγικού κειμένου 3 (για τα πλαστικά και τα σκουπίδια).

2. Με ποιες λέξεις ή φράσεις συνδέονται οι παράγραφοι του κειμένου 1; - Ο χρονογράφος χρησιμοποιεί μόνο συνδετικές λέξεις ή η σύνδεση γίνεται και με άλλο, πιο έμμεσο, τρόπο;

3. Στα βιβλία της Ιστορίας και της Φυσικής, υπογραμμίστε λέξεις, φράσεις ή οποιονδήποτε άλλο τρόπο χρησιμοποιούν οι συγγραφείς για να συνδέσουν τις παραγράφους και τις προτάσεις των κειμένων τους. - Προσέξτε ιδιαίτερα το ρόλο των επιρρημάτων στη σύνδεση προτάσεων ή παραγράφων.