Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Γ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ

Ακούω και μιλώ

1. Δύο μαθητές να υποδυθούν δύο ανθρώπους-οδηγούς (δραματοποίηση) που συζητούν για τα τροχαία ατυχήματα και ο ένας συμπληρώνει τον άλλο με βάση τις φράσεις που υπάρχουν στις επόμενες στήλες. Συμπληρώστε τις προτάσεις της δεξιάς στήλης σύμφωνα με το παράδειγμα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Τα τροχαία ατυχήματα συνεχώς αυξάνονται. Τόσο οι οδηγοί όσο και οι επιβάτες παραβαίνουν συστηματικά τον ΚΟΚ […]. […] τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αναφέρονται συχνά στους θανάτους που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα […] Είμαστε ανυπόμονοι, ευέξαπτοι […];

Η αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων είναι συνεχής. Τόσο οι οδηγοί όσο και οι επιβάτες κάνουν …………………… παραβάσεις του ΚΟΚ. Η αναφορά των μέσων ενημέρωσης στους θανάτους που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα είναι …………………. Αντιδρούμε πάντα ……………………… και …………………..;

Στην παραπάνω άσκηση τι μέρος του λόγου είναι οι λέξεις που συμπληρώσατε στη δεξιά στήλη; - Τι μέρος του λόγου είναι οι λέξεις τις οποίες αντικατέστησαν;

2. Περιμένετε τα αποτελέσματα των εξετάσεων κι έχετε αγωνία. Μοιραστείτε την αγωνία σας με το φίλο/τη φίλη σας, χρησιμοποιώντας τις παρακάτω λέξεις από τα κείμενά σας (είτε ως επίθετα ή μετοχές είτε ως επιρρήματα): νευρικός, βιαστικά, δυνατά, ευέξαπτος, συστηματικά, ευκολότερα, συνεχώς, πολιτισμένες.

3. επί τόπου (κείμ. 2), για χρόνια (κείμ. 3) διά βίου: τι είδους επιρρηματική σχέση φανερώνουν οι εκφράσεις αυτές; - Από ποια μέρη του λόγου σχηματίζονται;