Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Το χαμηλότερο ποσοστό αναγνωστών συναντούμε στις ηλικίες 13 έως 17 ετών. Υποθέστε ότι σας ζητούν με βάση τις γνώσεις και την εμπειρία σας να γράψετε ένα σύντομο άρθρο για τη σχολική εφημερίδα (2-3 παραγράφων) στο οποίο θα δικαιολογείτε το γεγονός ότι οι νέοι αυτής της ηλικίας δε διαβάζουν εφημερίδες.

- Αναζητήστε υλικό σε διάφορους τομείς. Π.χ.: Σχολείο / Μ.Μ.Ε. - τηλεόραση

- Οργανώστε το υλικό σας σε παραγράφους με θεματική πρόταση, λεπτομέρειες (αιτιολόγηση, παραδείγματα) και κατακλείδα.

2. Συμμετέχετε σε μια συζήτηση στην οποία εσείς και οι συμμαθητές σας κατηγορείτε συνεχώς την ελληνική τηλεόραση για τα προγράμματά της. Αποφασίζετε να γράψετε ως συμβούλιο της τάξης μια επιστολή διαμαρτυρίας προς τους διευθυντές των σημαντικότερων τηλεοπτικών σταθμών. Η επιστολή μπορεί να έχει την εξής μορφή:

Πρόλογος ? Προσφώνηση ? Λόγος αποστολής της επιστολής

Κύριο θέμα ? Περιγραφή της κατάστασης στα δελτία ειδήσεων, παραδείγματα ? Περιγραφή της κατάστασης σε άλλα είδη εκπομπών (π.χ. ριάλιτι)

Επίλογος ? Ενδεικτικές προτάσεις για βελτίωση - αλλαγή των προγραμμάτων ? Επιφώνηση

Προσοχή: Το ύφος του κειμένου πρέπει να διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο (επιλογή κατάλληλων λέξεων, χρήση της στίξης κτλ.) ώστε να φαίνεται η διαμαρτυρία σας.