Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Δ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

1. αγάπη, φιλία, παρέα: Συνδυάστε τα ουσιαστικά του κειμένου 4 με τα παρακάτω επίθετα, ώστε να δημιουργήσετε ονοματικά σύνολα (κάθε επίθετο δεν ταιριάζει μόνο με ένα ουσιαστικό).

φιλική, φαινομενική, αδελφική, τρυφερή, σταθερή, βαθιά, ενδιαφέρουσα, ανειλικρινής, πραγματική, ανιδιοτελής, στοργική, αγνή, αιώνια, κακή

αγάπη: ………………………………………………………………. φιλία: ……………………………………………………………… παρέα: ……………………………………………………………………..

2. Στο κείμενο 4 υπάρχουν λέξεις ή φράσεις που αφορούν τη φιλία και τους φίλους. Αφού τις γράψετε, συμπληρώστε και άλλες που απορρέουν από τις δικές σας φιλικές σχέσεις. - Χρησιμοποιείτε και ιδιαίτερες προσφωνήσεις ή χαρακτηρισμούς (π.χ. "κολλητή") για τα αγαπημένα σας πρόσωπα; ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Το αντώνυμο της φιλίας είναι η έχθρα, το μίσος. - Ξεχωρίστε σε δύο στήλες τις εκφράσεις που σας δίνονται, ώστε να ταιριάζουν σε καθεμιά από αυτές τις λέξεις:

έχω αγαθές σχέσεις, συμπαθώ, τρέφω αντιπάθεια, αποστρέφομαι κάποιον, σχετίζομαι, συνδέομαι φιλικά, περιβάλλω με συμπάθεια, φιλιώνω, μου εμπνέει αποστροφή, μισώ θανάσιμα, τρέφω μίσος, διακόπτω τις φιλικές σχέσεις, τα πάμε καλά, μονοιάζω, επιβουλεύομαι, διαλύω τη φιλία, καλλιεργώ μίσος, εχθρεύομαι, κάνω φίλους, τα 'χουμε καλά

φιλία - έχθρα-μίσος

4. Ξαναγράψτε τις φράσεις μεταφέροντας τα ρήματα με έντονους χαρακτήρες στον αόριστο:

α. Αρχίζω να καταλαβαίνω. (κείμ. 1) ……………………………………………………………………….. β. Δημιουργώ δεσμούς. (κείμ. 1) ……………………………………………………………………….. γ. Τους υπόλοιπους θα τους εκτιμάς. (κείμ. 4) …………………………………………………………………….. δ. Όμως η αλεπού ξαναγυρίζει στην προηγούμενη σκέψη της. (κείμ. 1) …………………………………………………………………………