Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Απευθυνόμενος σε κάποιο φίλο/κάποια φίλη σας, αλλάξτε τις παρακάτω προτάσεις μεταφέροντας τα ρήματα στο α΄ ενικό πρόσωπο της οριστικής του ενεστώτα. Στη συνέχεια, γράψτε τους τύπους που σχηματίσατε στην πρώτη στήλη, στη δεύτερη σημειώστε τη φωνή και στην τρίτη την κατάληξή τους. α. Όταν κανείς ψάχνει ένα φίλο, ψάχνει να βρει κάποιον εχέμυθο. (κείμ. 4) β. Κάποια παιδιά με συμπαθούνε. (κείμ. 4) γ. Πρέπει όμως να τους εμπιστεύεσαι όλους. (κείμ. 4) δ. Κι αυτά φοβάμαι ότι σπάνια τα βρίσκεις σήμερα. (κείμ. 4)

Ρήματα - Φωνή - Κατάληξη

2. Στα ίδια ρήματα σχηματίστε τον παρατατικό, τον εξακολουθητικό και συνοπτικό μέλλοντα. - Παρατηρείτε διαφορές στον τονισμό ή στις καταλήξεις, συγκρίνοντας ρήματα της ίδιας φωνής, και σε ποιους χρόνους;

Ρήματα - Παρατατικός - Εξακολουθητικός Μέλλοντας - Συνοπτικός Μέλλοντας

Παρατηρώ …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Σχηματίστε το β' ή γ' ενικό πρόσωπο των ρημάτων (όποιο δεν υπάρχει) και γράψτε προτάσεις που θα απευθύνονται στο φίλο/στη φίλη σας (β' ενικό) ή θα μιλούν γι' αυτόν/αυτήν (γ' ενικό). - Κλίνονται όλα με τις ίδιες καταλήξεις; α. Τι ζητάς από μια φίλη; (κείμ. 4) β. Αλλά η Πόπη διαφωνεί. (κείμ. 4) γ. Πώς φοβάσαι ότι μπορεί να σε προδώσει; (κείμ. 4) δ. Γι' αυτό λοιπόν, βαριέμαι λίγο. (κείμ. 1) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….