Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Μεταφέρετε τα ρήματα στο χρόνο που δίνεται στην παρένθεση. - Όταν ο χρόνος παρουσιάζει κάτι συνοπτικά ή κάτι τελειωμένο και αλλάζει σε χρόνο που δηλώνει επανάληψη ή εξακολούθηση, παραμένει το ίδιο θέμα; α. Μ' αγκάλιασε και με φίλησε πολλές φορές. (κείμ. 5) (παρατατικός) ……………………………………………………………………………. β. Θα κλειστώ στο δωμάτιό μου. (κείμ. 1) (εξακολουθητικός μέλλοντας) ……………………………………………………………………………. γ. Είχα γαντζωθεί πάνω της. (κείμ. 5) (ενεστώτας) ……………………………………………………………………………

2. Αν ήσαστε με τον αδελφό ή την αδελφή σας, πώς θα διατυπώνατε τις παρακάτω προτάσεις; - Παραμένει η αύξηση στα ρήματα; α. Έχασα τη βόλτα. (κείμ. 1) - ………………….. β. Εγώ έμεινα ξάγρυπνη. (κείμ. 5) - ……………………

3. Βάλτε το ρήμα στον αόριστο. - Πού παίρνει την αύξηση; Τα Παιδικά Χωριά SOS αναλαμβάνουν την ευθύνη. (κείμ. 4) - ……………………