Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Υπογραμμίστε τα υποκείμενα των ρημάτων και σημειώστε δίπλα ποια μορφή έχουν: α. Οι σημερινοί Έλληνες είναι αρκετά διαφορετικοί. (…………….) (κείμ. 3) β. Εγώ πήγα μ' έναν άλλο οδηγό απ' τον παλιό δρόμο. (…………….) (κείμ. 2) γ. Ένας ξένος χτυπούσε την πόρτα τους. (…………….) (κείμ. 3) δ. Το καλύτερο ήταν (το) να διαβάσω μεγαλόφωνα τους στίχους 205 ως 412 της ραψωδίας ω. (…………….) (……………) (κείμ. 2)

2. Αντικαταστήστε τα υποκείμενα των προτάσεων της προηγούμενης άσκησης με άλλα, διαφορετικής μορφής από αυτή που έχουν: α. ……………………. είναι αρκετά διαφορετικοί. (κείμ. 3) β. ……………………. πήγα μ' έναν άλλο οδηγό απ' τον παλιό δρόμο. (κείμ. 2) γ. ……………………. χτυπούσε την πόρτα τους. (κείμ. 3) δ. Το καλύτερο ήταν …………………….. (κείμ. 2)

3. Εντοπίστε στο κείμενο 4 στις παραγράφους Μπλε Λιμανάκι και Μονή Παναγίας τα ρήματα χωρίς υποκείμενο. - Μπορείτε να συμπληρώσετε τα υποκείμενα που παραλείπονται;

4. Σχηματίστε καινούριες προτάσεις, αντικαθιστώντας τις προτάσεις-υποκείμενα που γράφονται με έντονους χαρακτήρες με άλλες δικές σας: α. Είναι αλήθεια ότι είχαν προσαρμοστεί τέλεια μέσα στο φυσικό περιβάλλον και στη ζωή του δάσους. (κείμ. 1) β. Απαγορεύεται να έχετε ανοικτά τα κινητά σας στο θέατρο.