Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Β ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

B1 Στοιχεία περιγραφής

Ακούω και μιλώ

1. Για ποιο μέρος της Σαλαμίνας (βόρειο, νότιο, ανατολικό, δυτικό) δίνει πληροφορίες η πρώτη παράγραφος του κειμένου 1 και για ποιο η τρίτη παράγραφος; 2. Μελετήστε όλο το κείμενο 1. Ο συγγραφέας του σας δίνει την εντύπωση ότι μένει ακίνητος σε ένα σημείο και αποκεί περιγράφει ή κινείται στο χώρο (π.χ. από μακριά-κοντά, από βόρεια-νότια, από πάνω-κάτω κτλ.); - Σχεδιάστε με μικρά βέλη πάνω στο χάρτη της Σαλαμίνας που βρίσκεται δίπλα στο κείμενο 1 την πορεία που διαγράφει η περιγραφή του. 3. "Η νότια πλευρά… συνοδεία ούζου": Βρείτε το απόσπασμα στο κείμενο. - Υπογραμμίστε τα επίθετα. - Είναι πολλά ή λίγα; - Διαβάστε το τώρα χωρίς τα επίθετα. - Μιλήστε στην τάξη για την εντύπωση που σας δημιουργεί τώρα το απόσπασμα. - Συγκρίνετε τις δύο εκδοχές (αυτή που δίνει το κείμενο και την άλλη χωρίς τα επίθετα). - Ποια από τις δύο σάς κάνει να φανταστείτε πιο εύκολα και με περισσότερες λεπτομέρειες την εικόνα της νότιας πλευράς του νησιού; - Τα επίθετα παίζουν διακοσμητικό ρόλο ή δίνουν ουσιαστικές πληροφορίες στον αναγνώστη; 4. Υπογραμμίστε τα ρήματα στην τρίτη παράγραφο του κειμένου. - Σε ποιο χρόνο βρίσκονται; - Τι προσδίδει αυτός ο χρόνος στην περιγραφή; 5. Ποιος είναι ο σκοπός του κειμένου 1; - Ποιο είναι το ύφος του (οικείο, επίσημο, φιλικό, απόμακρο, απότομο, τυπικό);