Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. Ας θυμηθούμε την πρόταση (κείμ. 2) στην οποία "παίξαμε" ένα παιχνίδι οριζόντιας μετακίνησης των λέξεων. - Ας αλλάξουμε μαζί είτε την ονοματική φράση είτε τη ρηματική φράση, αρχικά με συνώνυμες λέξεις-φράσεις και μετά με άλλες που έχουν διαφορετική σημασία:

- Η Αργυρώ άφησε το φλιτζάνι - Η φοιτήτρια (συνέχισε) - Η κοπέλα - Εκείνη - Οι δάσκαλοι καμάρωναν (συνέχισε)

2. Αντικαταστήστε τις υπογραμμισμένες λέξεις στις παρακάτω προτάσεις με άλλες, είτε συνώνυμες είτε όχι, προσέχοντας πώς το νόημα κάθε πρότασης παραμένει το ίδιο ή αλλάζει ανάλογα με τα παραδείγματα που θα επιλέξετε.

- Η Αργυρώ σκούπισε τα χείλη της (κείμ. 2). - Η Αργυρώ αγκάλιασε τη γιαγιά της (κείμ. 2). - Ο δάσκαλος δεν έχασε την ευκαιρία (κείμ. 2). - Τα εστιατόρια οργάνωσαν συζητήσεις στα δανέζικα (κείμ. 3).