Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. "Μας απογείωσαν, μας τρέλαναν. Τους ευχαριστούμε" (κείμ. 6): Το απόσπασμα αυτό περιλαμβάνει τρεις προτάσεις, τη μία μετά την άλλη. Έχουμε παρατακτική σύνδεση ή ασύνδετο σχήμα στο απόσπασμα αυτό; - Γιατί; - Ποια σημεία στίξης χρησιμοποιούνται; - Για ποιους λόγους; 2. Προσέξτε τα αποσπάσματα που ακολουθούν από το κείμενο 1: α. "Τα μάτια ήταν γουρλωμένα αφύσικα, πεταμένα από την υπερπροσπάθεια έξω από τις κόγχες τους". β. "…να βγει η ψυχή από το εξοντωμένο σώμα, το ταλαιπωρημένο". γ. "…μια γλυκιά λάμψη, ένα φως γαλάζιο, είχε περιχυθεί στο πρόσωπό του". Υπογραμμίστε τα κατηγορούμενα της λέξης "μάτια" στο απόσπασμα α και τους επιθετικούς προσδιορισμούς της λέξης "σώμα" στο απόσπασμα β. - Οι επιθετικοί αυτοί προσδιορισμοί και τα κατηγορούμενα βλέπουμε ότι μπαίνουν στο λόγο το ένα μετά το άλλο ασύνδετα. Ποιο σημείο στίξης χρησιμοποιείται για να τους χωρίσει; - Ποιο είναι το υποκείμενο του ρήματος στο απόσπασμα γ; - Τι είχε περιχυθεί στο πρόσωπο του νικητή; - Υπογραμμίστε τις δύο φράσεις που δίνουν την απάντηση. - Ποιο σημείο στίξης χρησιμοποιεί ο συγγραφέας για να χωρίσει τις δύο αυτές φράσεις; 3. "Και δε θα σταματήσουμε ποτέ να τραγουδάμε … τη μεγαλύτερη χαρά" (κείμ. 6): Βρείτε το ασύνδετο σχήμα που περιέχεται στο απόσπασμα και υπογραμμίστε τους όρους που έχουν παρατεθεί ασύνδετα σ' αυτό.