Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαβάζω και γράφω

1. "Χάσαμε με 2-1 από τη Ρωσία, αλλά η πρόκριση ήταν δικιά μας": Χωρίστε την περίοδο σε προτάσεις. - Τι είδους πρόταση είναι η καθεμιά, κύρια ή δευτερεύουσα; - Με ποιο σύνδεσμο συνδέονται οι δύο προτάσεις; - Ποια σημασία έχει αυτός ο σύνδεσμος; 2. Στα παρακάτω αποσπάσματα βρείτε και υπογραμμίστε τους συνδέσμους που συνδέουν παρατακτικά τις περιόδους κάθε αποσπάσματος. - Ποια σημασία έχει ο καθένας από τους συνδέσμους αυτούς; - Τι προσθέτει καθένας τους στο νόημα των αποσπασμάτων αυτών; - Ποιο σημείο στίξης υπάρχει ανάμεσα στις δύο περιόδους που συνδέονται παρατακτικά; α. "Κάποιοι με περνούσαν για τρελό. Το πίστευα όμως ότι θα περάσουμε" (κείμ. 6) β. "Αυτό ήταν και το δυσκολότερο παιχνίδι. Ωστόσο αντέξαμε στην πίεση των Τσέχων" (κείμ. 6) γ. ""Δε σταματώ να τραγουδώ ποτέ…" Και δε θα σταματήσουμε ποτέ να τραγουδάμε γι' αυτή την ομάδα" (κείμ. 6) δ. "Ας αφήσουμε τώρα τα αστεία και να κοιτάξουμε τη δουλειά μας. Λοιπόν, Καραγκιόζη, από αύριο αρχίζει η συστηματική προπόνηση" (κείμ. 3) 3. Περιγράψτε και σχολιάστε σε μια παράγραφο το σκίτσο-κείμενο 4 χρησιμοποιώντας κυρίως παρατακτικό λόγο. - Προσέξτε τους συνδέσμους που θα χρησιμοποιήσετε, όπως και τα σημεία στίξης.