Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Ποιες από τις παρακάτω μεταβλητές είναι ποιοτικές και ποιες ποσοτικές; Από τις ποσοτικές ποιες είναι διακριτές και ποιες συνεχείς; α) Βάρος β) Αριθμός τροχαίων ατυχημάτων γ) Φύλο δ) Οικογενειακή κατάσταση ε) Στάθμη της λίμνης του Μαραθώνα παπουτσιών στ) Τόπος καταγωγής ζ) Επάγγελμα η) Αριθμός παιδιών στην οικογένεια θ) Βαθμολογία στο σκάκι ι) Νούμερο γυναικείων

2. Στις παρακάτω περιπτώσεις ποιες μπορεί να είναι οι μεταβλητές που μας ενδιαφέρουν; Να γίνει η διάκρισή τους σε ποιοτικές ή ποσοτικές και να αναφερθούν μερικές δυνατές τιμές τους: α) Εξετάζουμε ένα δείγμα υπαλλήλων μιας εταιρείας β) Εξετάζουμε ένα δείγμα προϊόντων από μια παραγωγή. γ) Εξετάζουμε ένα δείγμα τηλεθεατών. δ) Εξετάζουμε το χρόνο συμμετοχής και τον αριθμό πόντων που επιτυγχάνουν οι καλαθοσφαιριστές μιας ομάδας σε έναν αγώνα.

3. Για να βρούμε ποιες εκπομπές στην τηλεόραση έχουν τη μεγαλύτερη ακροαματικότητα αποφασίσαμε να πάρουμε δείγμα 500 τηλεθεατών. Ποιος είναι, κατά τη γνώμη σας, ο καλύτερος από τους παρακάτω τρόπους, για να πάρουμε το δείγμα; Είναι καλύτερο να πάρουμε: α) μόνο άνδρες, β) μόνο γυναίκες, γ) άτομα από τις μεγάλες πόλεις δ) άτομα μόνο από την επαρχία, ε) άτομα από διάφορες περιοχές.

4. Τι έχετε να παρατηρήσετε για τα παρακάτω επιλεγόμενα δείγματα; α) Για να βρούμε τα ποσοστά των ανδρών και των γυναικών στην Ελλάδα, πηγαίνουμε σε μια μεγάλη στρατιωτική μονάδα και ρωτάμε όλους τους στρατιώτες, πόσοι άνδρες και πόσες γυναίκες υπάρχουν στην οικογένειά τους. β) Κάποιος θέλει να σχηματίσει μια ιδέα για το αποτέλεσμα των επερχόμενων βουλευτικών εκλογών. Τηλεφωνεί λοιπόν σε συγγενείς και φίλους του και τους ρωτάει σχετικά. γ) Για να εκτιμήσουμε το κατά κεφαλή εισόδημα των Ελλήνων παίρνουμε ένα δείγμα από το Κολωνάκι των Αθηνών. δ) Για να δούμε πώς διασκεδάζουν οι νέοι της χώρας μας επιλέγουμε κάποιους μαθητές από διάφορα Λύκεια της Αττικής. ε) Ο διευθυντής ενός Λυκείου αποφάσισε να καταγράψει τους λόγους της απουσίας των μαθητών από το Λύκειο κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς. Γι’ αυτό τον λόγο πήρε ως δείγμα όσους απουσίασαν το Νοέμβριο.