Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Προτάσεις για εργασία και δραστηριότητες

Προσπαθώ να καταλάβω περισσότερο

1. Συγκρίνετε τη μεσοποταμιακή διήγηση της δημιουργίας του ανθρώπου με την αντίστοιχη βιβλική. Τι συμπεράσματα μπορείτε να βγάλετε για τη θέση και το ρόλο του ανθρώπου στη διήγηση της Γενέσεως;

Οι θεοί όμως είχαν παράπονα. «Τώρα» έλεγαν στον Μαρδούκ «είμαστε τσακισμένοι από τη δουλειά, μα από κύριοι γίναμε δούλοι και κανείς δε μας υπηρετεί». Ο Μαρδούκ συμφώνησε πως τα παράπονά τους ήταν δίκαια και είπε: «Θα πλάσω ένα πλάσμα μικρό που δε θα είναι επικίνδυνο, γιατί θα είναι υπερβολικά αδύναμο. Θα το βαφτίσω άνθρωπο και θα του αναθέσω να σας δουλεύει. Θα το εγκαταστήσω στη γη και θα είναι ανίκανο να ανεβεί στον ουρανό, ανίκανο να βυθιστεί στα νερά. Για μεγαλύτερη ασφάλεια θα του δώσω το θάνατο. Για λίγο καιρό θα μπορεί να δουλεύει για σας και ύστερα, όταν με την ηλικία θα αποκτήσει ίσως αρκετή σοφία, θα χάνεται… Ο Μαρδούκ έκοψε το κεφάλι του Έα και από το πτώμα του σκάρωσε ένα πλάσμα μικρό, που όλοι οι θεοί το βρήκαν γελοίο μα πολύ κατάλληλο για τη δουλειά που επρόκειτο να του αναθέσουν. Έτσι γεννήθηκε η ράτσα των Ανθρώπων.

Ενούμα Ελίς (βαβυλωνιακό έπος της δημιουργίας)

2. Κάποιοι χριστιανοί φαντάζονται ότι ο Παράδεισος ήταν ένας μεγάλος, πανέμορφος κήπος σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος της γης (το οποίο μάλιστα ψάχνουν να προσδιορίσουν). Ύστερα εργασία σας με τα κείμενα της Δημιουργίας τι θα είχατε να τους πείτε; Τι εκφράζει στην πραγματικότητα η συμβολική εικόνα του παραδείσου; Γράψτε την ιδέα σας μέσα στο πλαίσιο: 3. «Ας εξουσιάζει … σ' όλη τη γη»: Βρείτε παραδείγματα που να αποδεικνύουν ότι στις μέρες μας συχνά ο άνθρωπος εννοεί την εξουσία του στον κόσμο όχι ως φροντίδα και ευθύνη αλλά ως εκμετάλλευση και αδιαφορία.