Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική τηλεόρασης

( θέαμα η απουσία... θεάματος :: 04-03-2003) 

Φαινόμενα

Θέαμα η απουσία… θεάματος

Η τηλεόραση το πανηγύρι της το 'στησε, τα μαραθώνια ενημερωτικά προγράμματα για τη δίκη τα πρόβαλε και η συζήτηση-παράσταση μόλις άρχισε

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Τελικά θέαμα της δίκης έγινε το μη θέαμα…

Η τηλεόραση είχε αποφασίσει να στήσει το μεγάλο πανηγύρι της δίκης. Τι κι αν δεν είχε εικόνα της δίκης. Έκανε θέαμα τον εαυτό της και οι δημοσιογράφοι που την υπηρετούν έκαναν θέαμα τον καημό τους. Χωρίς κάμερες, χωρίς μικρόφωνα, μαγνητόφωνα, κινητά η τεχνολογία της πληροφορίας βρήκε τρόπο να γιορτάσει την ικανότητά της να αποτελεί η ίδια τη μεγίστη πληροφορία.

Τα μαραθώνια ενημερωτικά προγράμματα όλων των καναλιών δεν έχασαν ούτε στο ελάχιστο την απόλαυση του μεθυσιού της απευθείας μετάδοσης. Νωρίς το πρωί μεταδίδονταν "απευθείας" οι πληροφορίες για την αίθουσα, πού θα καθήσουν ποιοι, πώς είναι το γυάλινο κουβούκλιο - αυτό πριν λήξει η ημέρα θα αφαιρεθεί μετά τη γενική κατακραυγή. Μετά έχουν σειρά οι δυσκολίες στην παρακολούθηση που προκαλεί ο ελλιπής αριθμός μικροφώνων. Δεν μπορούν οι δημοσιογράφοι να ακούν τους κατηγορούμενους. Τους έχουν βάλει να κάθονται πίσω από τους κατηγορούμενους και δεν βλέπουν τις αντιδράσεις τους. Γκρίνιες. Μεγαλειώδες θέαμα γίνεται η… απουσία θεάματος.

Σε λίγο φτάνουν οι πρώτες φωτογραφίες: η κ. Βόζενμπεργκ με πλατύ χαμόγελο, ο κ. Πέτσος δείχνει ευδιάθετος, το ίδιο ακριβώς και ο κ. Κεχαγιόγλου με επίσης πλατύ γέλιο, που έχει πλησιάσει τους αντιδίκους του και ανταλλάσσει χειραψίες, ενώ ο Νίκος Κακαουνάκης ποζάρει με άνεση στο έδρανο των μαρτύρων. Αν δεν ξέραμε περί τίνος πρόκειται, θα νομίζαμε ότι συμβαίνει απλώς μια κοινωνική συνάθροιση από TV περσόνες του δικηγορικού και δημοσιογραφικού κόσμου.

Οι πρώτες ατάκες του προέδρου του δικαστηρίου κ. Μαργαρίτη αναμεταδίδονται σαν χρησμοί: "Κατεβάστε τη θέρμανση θα σκάσουμε εδώ μέσα", "να τελειώνετε με τις αναμνηστικές φωτογραφίες" απευθυνόμενος στους φωτορεπόρτερ και "αν η ιατρική επιστήμη αποφάσισε να σώσει κάτι δεν μπορεί η νομική επιστήμη να την εμποδίσει" απευθυνόμενος στον Σάββα Ξηρό, όταν ζήτησε να αποχωρήσει για να φροντίσει το μάτι του. Οι φράσεις επαναλαμβάνονται από κανάλι σε κανάλι.

Κάθε τόσο διακόπτει τη συζήτηση η Άννα Παναγιωταρέα για να συνδεθεί τηλεφωνικώς με τον Γιώργο Βλάχο, μέσα στην αίθουσα αυτός, και με τον Δημήτρη Τάκη, απέναντι από το βίντεο-γουόλ αυτός - ο οποίος πολύ συνετός διακόπτει την τηλεφωνική επικοινωνία με την εκπομπή κατά την έναρξη της δίκης για να μην ακουστεί από την τηλεόραση μια και ο νόμος το απαγορεύει. Με την ίδια γιορτινή σπουδαιότητα διακόπτουν τα προγράμματά τους για παρόμοιες συνδέσεις και ο Γιάννης Λοβέρδος που επικοινωνεί με τη Γιάννα Παπαδάκου και τον Αλέκο Μάρκελο και πολλούς ακόμη, ο Γιώργος Οικονομέας στον Alpha, ο Γιώργος Παπαδάκης στον Antenna, ενώ ο Νίκος Ευαγγελάτος έχει εγκατασταθεί στον Κορυδαλλό.

Η τηλεοπτική πρεμιέρα του γεγονότος είναι μεγαλειώδης.

Σε τηλεπαράθυρο του Alpha εμφανίζεται να ωρύεται ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος. Επίτηδες, λέει, εμποδίζονται οι δημοσιογράφοι να κάνουν τη δουλειά τους, υπάρχει σκοπιμότης. Διαπληκτίζεται με τον Πάνο Σόμπολο, που προσπαθεί να είναι μετριοπαθής ως πρόεδρος της ΕΣΗΕΑ, ο οποίος έχει αναλάβει τις διαπραγματεύσεις για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των δημοσιογράφων.

"Δεν φωνάζεις αρκετά" επιτίθεται ο "Δ"ημοσιογράφος. "Φωνάζω, αλλά όχι όπως θέλεις εσύ να φωνάζω, δεν θα πάρουμε τα πολυβόλα οι δημοσιογράφοι", λέει με σύνεση ο Πάνος Σόμπολος. Ανένδοτος ο Τσε-Γκεβάρα-της-κάμερας-Τριανταφυλλόπουλος, αν δεν βάλουν οι άλλοι τάξη θα βάλει αυτός, και παρεμπιπτόντως δεν έχουν συλληφθεί και όλοι οι 17νοεμβρίτες - μην ξεχνιόμαστε.

Η απουσία της κάμερας παθιάζει. Λύσεις όμως βρίσκονται, όπως της κ. Τατιάνας που ζητεί περιγραφές από δικηγόρους της πολιτικής αγωγής. Ο κ. Ταουξής περιγράφει το απόμακρο ύφος του Γιωτόπουλου, που δεν μιλάει σε κανέναν, το προσηλωμένο ύφος του Κουφοντίνα και το χαμένο, σαν να μην ξέρουν τι γίνεται, άλλων. Τι κι αν δεν "βλέπουν" οι δημοσιογράφοι, υπάρχουν και άλλοι υποστηρικτές του τηλεοπτικού θεάματος, που έχουν άλλωστε ήδη ωφεληθεί από αυτό, αλίμονο αν δεν του το ανταποδώσουν.

Κυρίες και κύριοι, η παράσταση μόλις ξεκίνησε.