Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική τηλεόρασης

( με τη γιουροβιζιονική βούλα :: 28-02-2003) 

Φαινόμενα

Με τη γιουροβιζιονική βούλα

Οργάνωση, σκηνοθεσία, συντηρητική χρωματολογική επιλογή και περίτρανη νίκη της πιστότερης στην αγγλοσαξονική μουσική παράδοση ερμηνείας πρόσφερε το εγχώριο γιουροβιζιονικό σόου

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Στη μάχη στήθος με στήθος των τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων για την ψηφοφορία της Γιουροβίζιον, το νήμα έσπασε η Μαντώ σε μια βραδιά καλά οργανωμένη και λιτά διακοσμημένη

Αυτήν τη φορά η γιουροβιζιονική βραδιά είχε το γκλάμουρ ενός σόου, είχε σκηνοθετική άποψη, είχε μπαλέτα, είχε πιο σοφές ενδυματολογικές επιλογές για την κ. Δάφνη Μπόκοτα, είχε ανάγλυφη την προσπάθεια της ΕΡΤ να ανταποκριθεί στην περίσταση, είχε τον καλύτερο ήχο από όλες τις άλλες παρόμοιες τελετές, είχε και τα φάλτσα της - λόγω τρακ ορισμένων ερμηνευτών υποθέτουμε -, είχε βεβαίως και την απόλυτη γιουροβιζιονική μουσική σούπα, άλλο αν οι διαγωνιζόμενοι σε σύντομες επαινετικές συνεντεύξεις για τον θεσμό την χαρακτήριζαν είτε ως "γιορτή της ελληνικής μουσικής" - δεν απέφυγε την υπερβολή ούτε η κ. Μπόκοτα - είτε ως "διαγωνισμό όπου οι διάφορες χώρες δείχνουν στοιχεία της μουσικής τους κουλτούρας". Κατόπιν αυτού, ψηφίστηκε ως καλύτερο να μας εκπροσωπήσει ένα αυθεντικής αγγλοσαξονικής παράδοσης τραγούδι-μπαλάντα ερμηνευμένο σε άψογα αγγλικά από την Μα-d-ώ. Ε, αφού παίζουμε το παιχνίδι, να το παίζουμε με τους κανόνες του.

Η βραδιά είχε, επίσης, τη δομή των καθιερωμένων διαγωνιστικών σόου, κάτι σαν καλλιστεία, με τον "εξώστη", τον οποίο ανέλαβαν οι δύο κυρίες παντός-καιρού-και-ΕΡΤικών-εκδηλώσεων Πόπη Τσαπανίδου και Ρίκα Βαγιάνη, μερικούς τόνους πιο χαρούμενες από τις αντοχές της ακοής του τηλεοπτικού κοινού. Οι δυο τους, παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς τους, δεν ήταν φυσικά ούτε σαν τον "εξώστη" του "Μάπετ σόου", ούτε σαν τον "εξώστη" του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, οι οποίοι έχουν αποδομητική λειτουργία. Αντιθέτως, ήταν ο συνήθης διαφημιστικός "εξώστης" τέτοιων εκδηλώσεων, που δεν είναι εκτός, αλλά απολύτως εντός και ενισχυτικός του θεάματος. Με τις ίδιες ακριβώς "καλλιστειακές" κοινοτοπίες ("όλα τα τραγούδια είναι υπέροχα", "η Δάφνη Μπόκοτα είναι μοναδική", η "οργάνωση της βραδιάς θαυμάσια" κ.λπ.) ευλόγησαν τα γένια της ΕΡΤ, παρ' όλο που έκαναν χιούμορ με τις κοινοτοπίες δημοσιογραφικών ρεπορτάζ - αστειάκι που το έχουν ξανακάνει οι δυο τους. Πάντως, απαστράπτουσες ανταποκρίθηκαν στον ρόλο, άλλωστε για γιουροβιζιονικό πανηγύρι πρόκειται, όχι για Μπιενάλε.

Περισσή γιουροβιζιονική εγκυρότητα προσέδωσε στη βράδια και η παρουσία της περυσινής νικήτριας Μάριεν από τη Λετονία, η οποία ερμήνευσε και το περυσινό της νικηφόρο τραγούδι με τσαχπινιά και χάρη.

Με τον αέρα - μέχρι μπωφόρ - της εμπειρίας, η Δάφνη Μπόκοτα φρόντισε να είναι άκρως επεξηγηματική για τη διαδικασία της ψηφοφορίας, για να αποφευχθούν τα περυσινά παρατράγουδα. Πιο οργανωμένη και η ΕΡΤ, εφήρμοσε μεθόδους που απέκλειαν τα λάθη, αφού μετά την πρώτη παρουσίαση των τραγουδιών, την ώρα της ψηφοφορίας τα επαναλάμβαναν οι ερμηνευτές μέσα από ηλεκτρονικά παραθυράκια που από κάτω είχαν το νούμερο τηλεφώνου, το οποίο αντιστοιχούσε στον καθένα.

Στο χρονικό διάστημα που χρειάστηκε για την επεξεργασία των στοιχείων της ψηφοφορίας, η βραδιά πρόσφερε ένα καλοδουλεμένο μπαλετικό σόου με τη μουσική και τα ρεφρέν όλων των τραγουδιών που έχουμε στείλει στη Γιουροβίζιον.