Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Καλλιτεχνική είδηση

( το εντερπράιζ (κι η πασαρέλα) να 'ναι καλά... :: 24-02-2003) 

Το Εντερπράιζ (κι η πασαρέλα) να 'ναι καλά…

ΕΦΗ ΦΑΛΙΔΑ

Η Σοφία Κοκοσαλάκη έχει μια βασική αρετή: είναι ένα ταλέντο που ωριμάζει γρήγορα. Είναι μια σχεδιάστρια που η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου περιμένει πάντα με ενδιαφέρον. Το πιστοποιεί και ο αγγλοσαξονικός κύκλος των δημοσιογράφων μόδας, με το ολοσέλιδο της "Evening Standard", τις εκτενείς αναφορές των "Guardian", "Times", "Independent". Το αποδεικνύουν εμπορικά τα 260 ραντεβού για πωλήσεις και παραγγελίες αυτήν την εβδομάδα στο Μιλάνο, κατασκευαστική βάση των ρούχων και αξεσουάρ της. Η Κοκοσαλάκη, όμως, "δείχνει μια σχεδιαστική ακεραιότητα που την απομακρύνει από την ευκολία της επανερμηνείας ενός στυλ", όπως επισημαίνει η Σάρα Μάουερ στην ηλεκτρονική έκδοση της αμερικανικής Vogue (www.style.com), σχολιάζοντας τη συλλογή που παρουσίασε στο Λονδίνο για το φθινόπωρο του 2003. Η εγκατεστημένη στο Λονδίνο Ελληνίδα σχεδιάστρια παρουσίασε ένα ύφος διαφορετικό, δουλεμένο, αλλά που πλέον έχει αναπτύξει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που φωνάζουν Kokosalaki. Καμπύλες, αποχρώσεις ιβουάρ (παράδειγμα από την πασαρέλα, στη φωτογραφία), δερμάτινα κομμάτια στα χρώματα του χαλκού και του κασσίτερου, λεπτομέρειες εξωτερικών ραφών που δημιουργούν περίγραμμα σε αφαιρετικά σχήματα από το ίδιο ύφασμα, ήταν τα σημεία της νέας της κατεύθυνσης.

Οι μαύρες, σκοτεινές μέρες των προηγούμενων συλλογών της φαίνεται ότι εξαϋλώθηκαν από το φως που έριξε πάνω της το διαστημόπλοιο Έντερπράιζ. Η Κοκοσαλάκη, με αφορμή την έκθεση Star Trek στο Χάιντ Παρκ, θυμήθηκε ότι ως παιδί εντυπωσιαζόταν από τα κοστούμια του υπεργαλαξιακού στόλου. Ίσως μέτρησε και το ότι οι Τιερί Μιγκλέρ, Κλοντ Μοντανά, Αζεντίν Αλαϊά ήταν η τριάδα της δεκαετίας του '80, από την οποία κράτησε την ιδέα της δυναμικής σιλουέτας. Κι αφού έκανε τον κύκλο της ελληνικής πατριδογνωσίας, ολοκλήρωσε τις αναφορές στα πρόσωπα-κλειδιά για τη μόδα άλλων καιρών, βούτηξε πάνω από τα υφάσματα και δημιούργησε ένα στυλ λιτό, σε μία γραμμή που λαμβάνει υπόψη τις αναλογίες του σώματος, χωρίς να το φυλακίζει, να το καταπιέζει σε μία προσπάθεια να φανεί υπερσεξουαλικό. Ο χειμώνας του 2004 είναι για τη Σοφία Κοκοσαλάκη μια υπόθεση επιστημονικά τεχνολογική, στυλιστικά δυναμική, ενδυματολογικά λιτή. Και η μόδα της αφήνει πάνω στο σώμα της μόδας εμφανή αποτυπώματα…