Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Συνέντευξη-γνώμη

( 20 ερωτησεις - βασιλικη φωκα :: 24-01-2003) 

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΦΩΚΑ

Η απελευθέρωση του ωραρίου καταπολεμά την ανεργία

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΣΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ "Ο. ΦΩΚΑΣ"

Οι μικρομεσαίοι και τα πολυκαταστήματα πρέπει να είναι συνεργάτες με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του λιανεμπορίου υποστηρίζει η κ. Βασιλική Φωκά, διευθύνουσα σύμβουλος της "Ο. Φωκάς", επισημαίνοντας ότι ο σκληρός ανταγωνισμός λειτούργησε αποτρεπτικά στο φαινόμενο των ανατιμήσεων στον κλάδο της ένδυσης.

Μιλούν για κρίση στο λιανεμπόριο. Υπάρχει;

Η διαφοροποίηση είναι η λέξη-κλειδί. Όσο δεν λαμβάνουν μέτρα κάποιες επιχειρήσεις τότε υπάρχει κρίση γι' αυτές.

Ο εμπορικός κόσμος υποστηρίζει ότι η ζήτηση είναι σε χαμηλά επίπεδα.

Παγκοσμίως υπάρχει συρρίκνωση στη ζήτηση καταναλωτικών αγαθών. Όμως, όταν μια επιχείρηση διαθέτει δυνατή οργάνωση, ποιότητα υπηρεσιών και καλές τιμές, τότε θα έχει ευχαριστημένους καταναλωτές και επιτυχή πορεία.

Τελικά, το ευρώ έφερε ανατιμήσεις;

Οι περισσότεροι κλάδοι στην οικονομία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αναπροσάρμοσαν τις τιμές τους. Στον τομέα της ένδυσης, επειδή τα περιθώρια κέρδους είναι μικρότερα και ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, αυτό δεν έγινε.

Ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και ενιαίο νόμισμα;

Πλέον ο καταναλωτής ταξιδεύοντας μπορεί να συγκρίνει τις τιμές σε όλες τις χώρες της ΟΝΕ. Γι' αυτό τον λόγο η πολιτική τιμών που εφαρμόζεται στα διεθνή ονόματα είναι ενιαίες τιμές παγκοσμίως.

Η ομαλή πορεία του εμπορίου είναι δείκτης της καλής κατάστασης της οικονομίας;

Το εμπόριο είναι ο καθρέπτης της οικονομίας. Άρα η ομαλή πορεία του θα πρέπει να διασφαλίζεται από την πολιτεία.

Οι νόμοι της σύγχρονης αγοράς επιτρέπουν στις μεγάλες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν;

Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν καλύτερες τιμές και έναν πιο οργανωμένο τρόπο εξυπηρέτησης και προσέγγισης του καταναλωτή. Όμως, τους λείπει πολλές φορές η ευελιξία. Η πολιτεία, από την άλλη πλευρά, προσπαθεί να ισορροπήσει και να δώσει λύσεις με νόμους και ρυθμίσεις της αγοράς. Πολλές φορές, δυστυχώς, δεν τοποθετείται αντικειμενικά, αλλά με βάση τα εκάστοτε πολιτικά συμφέροντα.

Οι εκπτώσεις άρχισαν. Σας ικανοποιεί το καθεστώς που έχει διαμορφωθεί;

Σε γενικές γραμμές ναι.

Ο θεσμός των εκπτώσεων είναι χείρα βοηθείας για τους επιχειρηματίες;

Πάντα οι εκπτώσεις βοηθούν τους καταναλωτές να αγοράσουν ευκολότερα και, φυσικά, φθηνότερα. Και, βέβαια, βοηθούν και τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Απαιτεί η ελεύθερη αγορά την απελευθέρωση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων;

Η απελευθέρωση του ωραρίου έχει όφελος για τον πελάτη, τον εργαζόμενο, και τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Καταπολεμάται η ανεργία με τρόπο αυτόματο.

Μικρομεσαίοι και πολυκαταστήματα. Άσπονδοι εχθροί;

Το αντίθετο, συνεργάτες για την εύρυθμη λειτουργία του λιανεμπορίου.

Πιστεύετε ότι η συρρίκνωση των μικρών καταστημάτων αποτελεί αναγκαίο κακό;

Ελπίζω να μη γίνει αυτό.

Όσο για τον Έλληνα καταναλωτή, είναι απαιτητικός;

Είναι και ενημερωμένος και απαιτητικός.

Ολυμπιακοί Αγώνες και λιανεμπορικές επιχειρήσεις;

Κέρδος για το λιανεμπόριο. Είναι δε στο χέρι μας να κατοχυρώσουμε τα οφέλη και στα επόμενα χρόνια.

Θα μπορούσε η Αθήνα να γίνει shopping city;

Τα έργα που γίνονται (ανάπλαση του ιστορικού κέντρου, ανακατασκευή των κτιρίων, νέα οργάνωση στον χώρο των πολυκαταστημάτων) θα βοηθήσουν. Πάντως, ύστερα από έρευνα του ΣΕΛΠΕ διαπιστώθηκε ότι ο μέσος τουρίστας μένει στην Αθήνα από ένα έως τρία 24ωρα. Αυτό πρέπει να αλλάξουμε.

Αντέχει το εμπορικό κέντρο της Αθήνας και νέα πολυκαταστήματα;

Ήδη η εταιρεία μας επεκτείνεται με δεύτερο πολυκατάστημα, στην οδό Σταδίου 41, σε λίγους μήνες.

Και η τσέπη του Έλληνα αντέχει για να τα συντηρήσει;

Αυτή είναι η πρόκληση για μας που ασχολούμαστε με το λιανεμπόριο.

Λειτουργεί ο ανταγωνισμός προς όφελος των καταναλωτών;

Οι εποχές που ένας πελάτης αγόραζε χωρίς να συγκρίνει τις τιμές έχουν παρέλθει. Σήμερα αν είσαι περισσότερο ανταγωνιστικός από τον διπλανό σου, επιβιώνεις.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις υπολείπονται των ευρωπαϊκών;

Τα προϊόντα είναι τα ίδια παντού, αλλά η Ελλάδα είναι περισσότερο ανταγωνιστική παρά ποτέ.

Ελληνικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Ισότιμοι παίχτες σε μια ενιαία αγορά;

Θεωρώ πως ναι.

Τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν ανακατατάξεις στο λιανικό εμπόριο;

Οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας τις ανάγκες του καταναλωτή και να τις προβλέψουμε προκειμένου οι ανακατατάξεις να είναι υπέρ όλων.