Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Συνέντευξη-γνώμη

( 20 ερωτησεις - μιλτιαδης νεκταριος :: 30-01-2003) 

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Χρειάζονται πολλά ακόμη για το νέο ΙΚΑ

ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ

ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΟΥ ΙΚΑ

Χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΙΚΑ δηλώνει ο διοικητής του Ιδρύματος κ. Μιλτιάδης Νεκτάριος. Ο ίδιος δεσμεύεται ότι από το ερχόμενο καλοκαίρι οι συντάξεις θα εκδίδονται ταχύτατα, επισημαίνει ότι έγιναν σημαντικά βήματα στον εκσυγχρονισμό του ΙΚΑ και παρατηρεί ότι οι ουρές αναμονής στα ιατρεία μειώθηκαν αισθητά με την καθιέρωση του συστήματος των τηλεφωνικών ραντεβού.

Πότε επιτέλους θα επιταχυνθεί η έκδοση των συντάξεων;

Αυτό θα είχε συμβεί στο τέλος του 2002 εάν είχαν έλθει οι νέοι υπάλληλοι μέσω ΑΣΕΠ, που θα ήταν σε θέση να λειτουργήσουν τις νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές. Ο νέος στόχος είναι το φετινό καλοκαίρι.

Στο παρελθόν είχατε δεσμευθεί ότι η σύνταξη θα εκδίδεται σε μια ημέρα.

Όταν θα "φορτωθούν" τα "χειρόγραφα ένσημα" στα ηλεκτρονικά αρχεία, που λειτουργούν μετά το 2002.

Ιδιώτες στην έκδοση συντάξεων…

Αναγκαία βραχυχρόνια λύση, ώσπου να έλθει το νέο προσωπικό μέσω του ΑΣΕΠ.

Η έλλειψη προσωπικού κατά πόσο διογκώνει το πρόβλημα;

Οριστική λύση είναι περισσότερο προσωπικό, που θα μπορεί να χειρίζεται τις νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές.

Γιατί το ΙΚΑ αργεί να εκσυγχρονιστεί;

Γιατί είναι ο μεγαλύτερος δημόσιος οργανισμός και ο εκσυγχρονισμός του έχει καθυστερήσει κατά δύο δεκαετίες.

Είστε ευχαριστημένος από την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων;

Υπάρχουν σημαντικές βελτιώσεις, αλλά χρειάζεται να γίνουν πολλά ακόμα.

Μιλήσατε για συμφέροντα και κυκλώματα. Τι εννοείτε;

Η απάντηση είναι αυτονόητη, σε όποιον τομέα δραστηριότητας του ΙΚΑ κι αν κοιτάξετε.

Τι θα αλλάξει με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα;

Το ΟΠΣ-ΙΚΑ, αργά αλλά σταθερά, βάζει τα θεμέλια για τη δημιουργία ενός σύγχρονού δημόσιου οργανισμού, που θα μπορεί να στηρίζει αποτελεσματικά την κοινωνική ασφάλιση.

Κάθε χρόνο ακούμε ότι όλα θα αλλάξουν, αλλά οι ασφαλισμένοι ταλαιπωρούνται.

Αρκετοί ασφαλισμένοι ταλαιπωρούνται ακόμα, αλλά για πρώτη φορά στην ιστορία του οργανισμού η πλειονότητα των συναλλασσομένων διαπιστώνει τη σταδιακή βελτίωση των υπηρεσιών.

Ουρές αναμονής στα ιατρεία του ΙΚΑ…

Με το σύστημα των τηλεφωνικών ραντεβού, η αναμονή για τις περισσότερες ειδικότητες γιατρών είναι από 1 έως 5 ημέρες.

Ο μέσος χρόνος αναμονής στα ιατρεία;

Στόχος μας είναι να μην υπάρχει αναμονή μεγαλύτερη των 15 ημερών για οποιαδήποτε ιατρική ειδικότητα.

Το νέο τοπίο με τους γιατρούς του Ιδρύματος;

Το ΙΚΑ θα έχει πλέον δύο κατηγορίες γιατρών: πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και οικογενειακούς/προσωπικούς γιατρούς.

Το τηλεφωνικό ραντεβού (184)…

Άλλαξε την εικόνα των υπηρεσιών υγείας στις 60 Μονάδες όπου έχει εγκατασταθεί. Έχουν κλειστεί περισσότερα από 7 εκατομμύρια ραντεβού μέχρι σήμερα.

Εξέταση αναπήρων ασφαλισμένων στον δρόμο (Κρήτη)…

Δείχνει την έλλειψη δυνατοτήτων διαχείρισης των προβλημάτων σε τοπικό επίπεδο.

Οι αλλαγές στον τομέα της υγείας του ΙΚΑ;

Επτά μεγάλα προγράμματα για το 2003, που θα αλλάξουν οριστικά τη μορφή της πρωτοβάθμιας περίθαλψης στη χώρα μας.

Η κατάργηση των ενσήμων;

Η κατάργηση των ενσήμων το 2002 σηματοδότησε τη γέννηση του νέου ΙΚΑ.

Η εισφοροδιαφυγή μόνιμος πονοκέφαλος;

Η καταπολέμησή της αποτελεί πρώτη προτεραιότητα. Το 2002 είχαμε 100 δισ. δρχ. περισσότερα έσοδα.

Η διασταύρωση στοιχείων εργοδοτών μέσω του TAXIS;

Το πρόγραμμα αυτό έχει ήδη σχεδιαστεί για να ξεκινήσει μέσα στο 2003.

Το νέο σούπερ ΙΚΑ, με τις ενοποιήσεις Ταμείων;

Το νέο ΙΚΑ θα έχει και νέο όνομα: Ενιαίο Ταμείο Μισθωτών.

Η εμπειρία σας από τη θητεία σας στο ΙΚΑ;

Το ΙΚΑ διέρχεται την πιο ενδιαφέρουσα φάση της ιστορίας του και αποτελεί τιμή για μένα η συμμετοχή στο μεγαλύτερο πρόγραμμα αναδιοργάνωσης του δημόσιου τομέα της χώρας.