Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική βιβλίου

( το τέταρτο κουδούνι :: 06-03-2003) 

Το Τέταρτο κουδούνι

ΓΙΩΡΓΟΣ Δ. Κ. ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ

Σα να 'γινε ένα λάθος, μωρέ, στο Εθνικό Θέατρο.

Ο κόσμος, βέβαια, προσήλθε και προσέρχεται αθρόος και οι δύο παραστάσεις, καθώς φαίνεται, του αρέσουν. Οπότε περί ορέξεως…

Κάαατι όμως με βασανίζει… Μήπως θα 'πρεπε να κάνει τον Ο' Νιλ - το "Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα", που τερμάτισε πια τις παραστάσεις του στο "Κάππα" - ο Κοραής Δαμάτης; Κι ο Γιάννης Ιορδανίδης την "Τρελή του Σαγιό" του Ζιροντού, η οποία συνεχίζεται στο "Κοτοπούλη"; Που την είχε κάνει και στην Κύπρο, στον ΘΟΚ, και που "του πήγαινε "κουτί" γιατί σε κάτι τέτοια ανάλαφρα "κεντάει"; Κι όχι το αντίστροφο που έγινε;

Μήπως, τελικά, εκεί στο Εθνικό, μπερδευτήκανε;

Ο Τάσος Μπαντής (φωτογραφία) θα είναι ο Αγαμέμνων στην καινούργια "Ορέστεια" του Γιώργου Μιχαηλίδη που θα κάνει πρεμιέρα στο "Ανοιχτό Θέατρο", στις 4 Απριλίου. Στη διανομή επίσης, μεταξύ άλλων, οι Χρύσα Σπηλιώτη, Λίνα Μαρκάκη, Ηλίας Στρατάκος, Στέλιος Καλαθάς, Κάτια Νικολαΐδου, Πολύκαρπος Πολυκάρπου, Δημήτρης Γιαννόπουλος, Δημήτρης Δεγαΐτης, Θανάσης Τσιδίμης.

Η μετάφραση του Κ. Χ. Μύρη, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Διονύση Φωτόπουλου και η μουσική, που θα παίζεται ζωντανά από τέσσερις μουσικούς, του Θόδωρου Αντωνίου.

Καινούργιο Έλληνα συγγραφέα παρουσιάζουν αύριο οι "Νέες Μορφές" - πάντα στην πρωτοπορία, πολύ καλή δουλειά κάνουν, την αξίζουν την επιχορήγηση… - στο υπόγειό τους στην Θεσσαλονίκη.

Τον Μάνο Λαμπράκη, βοηθό σκηνοθέτη του Λευτέρη Βογιατζή και της Νικαίτης Κοντούρη στη "νέα Σκηνή" πέρσι και μεταφραστή του "Βόιτσεκ" της Άντζελας Μπρούσκου.

"Happy Birthday" ο τίτλος του πρώτου του έργου και σκηνοθετεί ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, που είδαμε φέτος κι εδώ, στην Πειραματική του Εθνικού, ενδιαφέρουσα δουλειά του, στον "Μπάαλ" του Μπρεχτ.

Αχ, αυτή η διακριτική γοητεία της δημοτικής…

Ειδικά όταν τη χρησιμοποιείς όπως ο καλός μου ο ρεπόρτερ της ΝΕΤ που άκουσα στις ειδήσεις: "… για την κάλυψη των επείγουσων αναγκών…".

Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή…

Πάντα έλεγε η καλή Ράνια Οικονομίδου (στη φωτογραφία) ότι την ενδιέφερε να σκηνοθετήσει - η δουλειά της στη δραματική σχολή των "Μορφών", του "Εμπρός" δηλαδή, ήταν μάλλον το έναυσμα.

Και ξαφνικά τρεις απ' τους μαθητές της, της δεύτερης απ' τις δυο όλες κι όλες φουρνιές που πρόλαβε να βγάλει η σχολή πριν η αρχική ομάδα των "Μορφών" διαλυθεί και συμπαρασύρει και τη σχολή - η Μαρία Αθηναίου, η Λουκία Κατωπόδη και ο Γιάννης Ξηντάρας - οι οποίοι δημιούργησαν την ομάδα "Theatertal" (ποοοολύ καλό παιδιά, και με χιούμορ αυτοκριτικό, εκ του Νεάντερταλ…) και αποφάσισαν να ανεβάσουν το "Χοντροί άντρες με φούστες" του Νίκι Σίλβερ στη μετάφραση της Χριστίνας Μπάμπου - Παγκουρέλη, φωνάζουν τη δασκάλα τους να τους σκηνοθετήσει.

Πρωτάρηδες στο σανίδι τα παιδιά - μαζί τους ο Χρήστος Νάστος, της πρώτης φουρνιάς της σχολής τους, ο οποίος έχει ήδη πατήσει το σανίδι -, ντεμπούτο στη σκηνοθεσία η Ράνια Οικονομίδου, ντεμπούτο και η επίσης συμμαθήτρια των παιδιών αλλά και αρχιτεκτόνισσα Εύα Μανιδάκη, που επιμελείται τον σκηνικό χώρο και σχεδίασε τα κοστούμια, ενδιαφέρον δείχνει το πράγμα.

Στον "Τεχνοχώρο" - η μουσική του Ανρί Κεργκομάρ, οι φωτισμοί της Μελίνας Μάσχα - από 20 Μαρτίου, παράλληλα με το "Μια ιστορία στο ζωολογικό κήπο", διασκευή απ' τον Άλμπι που ετοιμάζει ο Γιάννης Μποσταντζόγλου και κάνει πρεμιέρα το Σάββατο.

Η πολύ ενδιαφέρουσα, σαρκαστική, άγρια, ακραία "κωμωδία" του ιδιαίτερου Αμερικανού Νίκι Σίλβερ, στην Ελλάδα έχει πρωτοπαρουσιαστεί στον Εξώστη του "Αμόρε", τον Νοέμβριο του '99, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Μυλωνά και, στη συνέχεια, το 2000, ανέβηκε στην Θεσσαλονίκη απ' τις "Νέες Μορφές", σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου.