Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( on line γραφειοκρατία :: 23-01-2003) 

On line γραφειοκρατία

Οι δημόσιες υπηρεσίες ταλαιπωρούν τους πολίτες και στο Ίντερνετ

ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

Γραφειοκρατία και στο Ίντερνετ. Οι δημόσιες υπηρεσίες ταλαιπωρούν τους πολίτες στο Διαδίκτυο. Προσφέρουν πληροφορίες, αλλά για να τις βρει κανείς πρέπει να σπαταλήσει ακόμη και… τρεις ώρες, γιατί οι ιστοσελίδες δεν είναι οργανωμένες σωστά. Σε άλλες δεν λειτουργούν οι σύνδεσμοι (links) και δεν παρέχεται καμία πληροφορία!

Τρεις ειδικοί σε θέματα πληροφορικής και Ίντερνετ βαθμολογούν και σχολιάζουν στα "ΝΕΑ" τη λειτουργικότητα, την εμφάνιση, και την παροχή πληροφοριών 10 ιστοσελίδων παροχής υπηρεσιών. "Στα περισσότερα sites είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρει κανείς την πληροφορία που αναζητά. Αυτό οφείλεται σε κακό σχεδιασμό των σελίδων. Συνάδελφός μου έψαχνε κάτι στο ΙΚΑ. Του είπαν να το αναζητήσει στο site και έκανε τρεις ώρες να το βρει", εξηγεί ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, κ. Γεώργιος Κουρουπέτρογλου.

"Ίσως επειδή οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών δεν χρησιμοποιούν το Ίντερνετ, δεν δίνουν και τη δέουσα σημασία στις ιστοσελίδες τους", τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Επαγγελματιών Ίντερνετ, κ. Γιώργος Επιτήδειος.

Συναλλαγές μετ' εμποδίων

Ακόμα και υπηρεσίες που έχουν συχνές συναλλαγές με τους πολίτες (ΙΚΑ, ΔΕΗ, ΟΑΕΔ) δεν αξιοποιούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας. "Από το site του ΙΚΑ, π.χ., θα περίμενε κανείς να ενημερωθεί πώς να κάνει μία αίτηση για να ανοίξει βιβλιάριο ή για τη σύνταξή του. Αυτά δεν υπάρχουν", λέει ο κ. Κουρουπέτρογλου.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χρηστών Ίντερνετ, κ. Γεράσιμος Μελισσαράτος, παρατηρεί ότι στη διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, "δεν λειτουργούν αρκετοί σύνδεσμοι σε βαθμό που να μην παρέχεται σχεδόν καμία πληροφορία", ενώ για τη ΔΕΗ λέει ότι "η φύση του κόμβου φαίνεται να είναι πιο πολύ διαφημιστική".

Αρκετές ιστοσελίδες δεν προσφέρουν έντυπα που αφορούν τους πολίτες, ενώ "οι περισσότερες δεν διαθέτουν interactive υπηρεσίες", συμπληρώνει ο κ. Κουρουπέτρογλου.

Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις και η κατάσταση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, η γενική εικόνα δείχνει ότι το Ίντερνετ του Δημοσίου είναι ακόμα πίσω…