Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Κόσμος :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( οn line... εξάρτηση :: 03-02-2003) 

Οn line… εξάρτηση

Μάγοι και δράκοντες κατέκτησαν 430.000 ανθρώπους στο Διαδίκτυο

DAVID ROWAN

Θα μπορούσε να είναι το αντίστοιχο του κρακ στο Ίντερνετ: ένα ον λάιν παιχνίδι τόσο εθιστικό, ώστε αναφέρεται σε αιτήσεις διαζυγίων, υποθέσεις παραμέλησης παιδιών, ακόμη και στην αυτοκτονία ενός παίκτη.

EverQuest. Οι παίκτες εθίζονται στον τρισδιάστατο, μυστηριακό κόσμο του, όπου κατοικούν βασιλιάδες, πριγκίπισσες, μάγοι και δράκοντες

Η Sony έχει πείσει 430.000 ανθρώπους να πληρώνουν 130 ευρώ τον χρόνο για να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι ρόλων με την ονομασία EverQuest. Την περασμένη εβδομάδα, 120.000 απ' αυτούς βρέθηκαν ταυτόχρονα ον λάιν στο μεγαλύτερο τουρνουά του είδους αυτού που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.

Τρισδιάστατος κόσμος

Σε έναν τρισδιάστατο, μυστηριακό κόσμο, τον οποίο κατοικούν νάνοι, μάγοι και δράκοντες, το EverQuest επιτρέπει στους παίκτες να επινοούν ον λάιν πρόσωπα, καθώς συμμετέχουν σε περιπέτειες μαθαίνοντας ξόρκια και κτίζοντας συμμαχίες με άλλους παίκτες σε όλο τον κόσμο. Εξερευνούν έναν απέραντο εικονικό κόσμο με τα δικά του, διαφορετικά πλάσματα, οικονομικά συστήματα, συμμαχίες και πολιτικές. Υπάρχουν πολλές φυλές, τάξεις και ήπειροι για να επιλέξουν.

Καθώς μπορούν να παίξουν μαζί με μεγάλο αριθμό συμμάχων και αντιπάλων, πολλοί θιασώτες τού EverQuest αποδεικνύονται ανίκανοι να αποσυνδεθούν ακόμη και έπειτα από 12 ή 16 ώρες συνεχούς παιγνιδιού. Δεν είναι τυχαίο ότι το παιχνίδι είναι γνωστό μεταξύ των παικτών ως «EverCrack» (από το όνομα του άκρως εθιστικού ναρκωτικού) και ότι ομάδες υποστήριξης για τις «χήρες του EverQuest» έκαναν την εμφάνισή τους με στόχο την παροχή συμβουλών στις παραμελημένες συντρόφους των παικτών.

Τώρα, η Sony σχεδιάζει να προσελκύσει ακόμη περισσότερους παίκτες στο παιγνίδι, καθώς σε εννέα ημέρες θα περιλάβει το EverQuest στην κονσόλα των παιγνιδιών του PlayStation 2. Από τη στιγμή που οι παίκτες θα αγοράζουν το πρόγραμμα και μια δικτυακή σύνδεση για το PlayStation 2, θα πρέπει να ξοδεύουν 10 ευρώ τον μήνα για να συμμετέχουν στην κοινότητα του EverQuest.

Το μυστικό της επιτυχίας

Η Sony αποδίδει την τεράστια επιτυχία του παιγνιδιού στο γεγονός ότι προωθεί «την ομαδική δουλειά, την κοινωνική αλληλεπίδραση, τη θετική επικοινωνία για την επίλυση προβλημάτων». «Μπορεί να είσαι ένας γενναίος βασιλιάς ή ένας τρομερός πολεμιστής που σώζει μια πριγκίπισσα σε μια επική μάχη», λέει η Ταμάρα Σάντερσον, εκπρόσωπος της Sony Online Entertainment, του τμήματος παιγνιδιών της εταιρείας. «Οι θιασώτες του EverQuest είναι από όλα τα κοινωνικά και επαγγελματικά στρώματα: έχουμε γιατρούς και δικηγόρους, ακόμη και έναν Αμερικανό κυβερνήτη θωρηκτού στον Ινδικό, ο οποίος παίζει μέσω δορυφορικής σύνδεσης».

Αλλά το παιγνίδι έχει και τους επικριτές του. Μία γυναίκα στο Ουινσκόνσιν κατηγόρησε πέρυσι το EverQuest, όταν ο 21χρονος γιος της αυτοκτόνησε έπειτα από ένα παιχνίδι. Ο Σον Γούλεϊ, ένας παίκτης που είχε ιστορικό ψυχικών προβλημάτων, αυτοπυροβολήθηκε, ενώ το παιχνίδι έπαιζε ακόμη στην οθόνη του. Σε μια άλλη περίπτωση το παιχνίδι αναφέρθηκε στην υπόθεση του θανάτου από παραμέληση ενός παιδιού στη Φλόριντα, ο πατέρας του οποίου δεν μπορούσε να σταματήσει το παιχνίδι.

Η Sony απαντά πως το EverQuest είναι «απλώς ένα παιγνίδι», το οποίο παίζουν με μετριοπάθεια οι περισσότεροι συνδρομητές. «Όπως συμβαίνει και με κάθε μορφή διασκέδασης, αποτελεί ευθύνη του κάθε μεμονωμένου παίκτη να παρακολουθεί τις συνήθειες που αναπτύσσει στο παιχνίδι και να βάζει τις απαραίτητες προτεραιότητες στον χρόνο του», τονίζει η εταιρεία.