Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( γολγοθάς λόγω έργων :: 04-01-2003) 

Γολγοθάς λόγω έργων

Προβλήματα παρουσιάστηκαν χθες από το πρωί στις περιοχές των Δήμων Ρέντη και Μοσχάτου, καθώς έκλεισε ο κόμβος της οδού Πειραιώς στο ύψος του Κηφισού για να τοποθετηθούν δύο σιδερένιες γέφυρες

Μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα παρουσιάστηκαν από χθες το πρωί στις περιοχές των Δήμων Ρέντη και Μοσχάτου, καθώς έκλεισε ο κόμβος της οδού Πειραιώς στο ύψος του Κηφισού για να τοποθετηθούν δύο σιδερένιες γέφυρες που θα αντικαταστήσουν προσωρινά τη σημερινή, η οποία θα κατεδαφιστεί.

Από τις 7.30 το πρωί απαγορεύθηκε η διέλευση όλων των οχημάτων από τον κόμβο της Πειραιώς. Τα αυτοκίνητα που κατευθύνονταν προς τον Πειραιά μέσω της Λεωφόρου Κηφισού διοχετεύονταν από τους άνδρες της Τροχαίας είτε δεξιά προς τον Ρέντη είτε αριστερά προς τη Λαχαναγορά, με κατεύθυνση το Μοσχάτο.

Επίσης, τα οχήματα που κινούνταν μέσω της οδού Πειραιώς προς τον Πειραιά διέρχονταν αναγκαστικά είτε κάτω από τη γέφυρα του Μοσχάτου είτε από την Πλατεία του Ρέντη. Αποτέλεσμα των εκτροπών της κυκλοφορίας ήταν να προκληθούν μποτιλιαρίσματα και στις δύο περιοχές και συγκεκριμένα στις οδούς Ρέντη, Φλέμινγκ, Θηβών, Κοραή και Μακρυγιάννη.

Στην Ποσειδώνος. Μποτιλιάρισμα όμως υπήρχε το μεσημέρι και στην παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος, καθώς αρκετοί οδηγοί στην προσπάθειά τους να αποφύγουν την Πειραιώς κινήθηκαν προς τον Πειραιά μέσω της παραλιακής. Η τοποθέτηση των δύο μεταλλικών γεφυρών - άρχισε παρουσία της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσως Παπανδρέου - αναμένεται να ολοκληρωθεί την ερχόμενη Δευτέρα, οπότε θα αποδοθεί και πάλι στην κυκλοφορία ο κόμβος της οδού Πειραιώς. Ωστόσο, ο "Γολγοθάς" των οδηγών στον Κηφισό προβλέπεται να τελειώσει τον Απρίλιο του 2004.

Στα τέλη του 2003 αναμένεται να έχουν λυθεί τα πιο σημαντικά προβλήματα αντιπλημμυρικής προστασίας των γύρω περιοχών, όπως τουλάχιστον διαβεβαιώνουν οι αρμόδιοι του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ.

- Το χρονοδιάγραμμα των έργων προβλέπει τα εξής: Έως τη Δευτέρα θα έχουν τοποθετηθεί οι προσωρινές μεταλλικές γέφυρες στο ύψος της διασταύρωσης με την οδό Πειραιώς, όπου διέρχονται σε καθημερινή βάση 50.000 αυτοκίνητα. Στο διάστημα αυτό, ο κόμβος θα είναι κλειστός και θα ισχύσουν τοπικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί από την Τροχαία 80 πληροφοριακές πινακίδες.

Στη συνέχεια και για ένα οκταήμερο θα ισχύσουν περιορισμένες ρυθμίσεις για να κατασκευαστούν οι ράμπες πρόσβασης στις μεταλλικές γέφυρες, που έχουν τοποθετηθεί ένα μέτρο υψηλότερα από τη στάθμη του εδάφους. Σε αυτό το διάστημα δεν θα κλείσει η Πειραιώς, αλλά θα περιοριστούν οι λωρίδες κυκλοφορίας στους παρακηφίσιους δρόμους.

Εντός του Φεβρουαρίου θα κατεδαφιστεί η υπάρχουσα γέφυρα στην Πειραιώς, καθώς και τα βάθρα που υπάρχουν στο ποτάμι, γεγονός που θα αυξήσει την ικανότητα απορροής των νερών της βροχής σχεδόν κατά 50%.

Η γέφυρα της Πειραιώς είναι μία από τις τέσσερις που εμπόδιζαν την κίνηση των νερών της βροχής προς τις εκβολές, με αποτέλεσμα τις αλλεπάλληλες πλημμύρες του καλοκαιριού. Η γέφυρα της οδού Κατσώνη έχει ήδη γκρεμιστεί και η νέα υπολογίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία προς το τέλος Φεβρουαρίου, ενώ την ερχόμενη άνοιξη προβλέπεται η κατεδάφιση της γέφυρας των ΗΣΑΠ και της Λαχαναγοράς. Οι οριστικές γέφυρες και στις δύο περιπτώσεις αναμένεται να παραδοθούν τον Μάρτιο του 2003. Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γέφυρας του ΟΣΕ. Η ολοκλήρωσή της προγραμματίζεται να γίνει στο τέλος Απριλίου, οπότε και θα καθαιρεθούν οι σημερινές.

Ανισόπεδος κόμβος. Παράλληλα προχωρεί η κατασκευή των οδικών έργων, μετά τον νέο ανασχεδιασμό που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Οκτώβριο.

Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα των 3 χλμ., που περιλαμβάνει τον ανισόπεδο κόμβο με την παραλιακή. Στο κομμάτι αυτό το ποτάμι δεν θα καλυφθεί για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος. Ο οδικός άξονας διχάζεται και στο τελευταίο τμήμα του θα είναι υπερυψωμένος, φθάνοντας τα 9 μέτρα πάνω από το φυσικό έδαφος.