Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική τηλεόρασης

( "έλα μάνα, νίκησα" :: 02-01-2003) 

Φαινόμενα

"Έλα μάνα, νίκησα"

Σόου μονομαχιών, νίκες με γεύση "αίματος" και ψηφοφορίες που ανέδειξαν το νέο μπιγκμπραδερικό πρότυπο του καλόπαιδου με ταλέντο

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Ο Νότης Χριστοδούλου ("Fame Story") και η Ειρήνη Πιπιτσούλη ("Φάρμα") ήταν οι - αναμενόμενοι - νικητές των ριάλιτι, παρά τις εντάσεις και τις ανατροπές που συνέβησαν τον τελευταίο καιρό στα τηλεπαιχνίδια

Με μονομαχίες στον αχυρώνα της Φάρμας για το Mega, με ψηφοφορίες για τον καλύτερο αοιδό που ανέδειξε το Fame story για τον Antenna, οικογενειακά για την κρατική τηλεόραση αφού συνδέθηκε με το αδελφό έθνος των Κυπρίων σε ένα μαραθώνιο πρόγραμμα και με τα υπαίθρια γλέντια των μεγάλων δήμων για τον Alpha η τηλεοπτική υποδοχή του νέου χρόνου είχε την κουρασμένη λάμψη μιας πρωτοτυπίας που δεν υπήρξε. Η κρατική τηλεόραση με την αποκαθαρμένη πρώην ριαλιτζού Σεμίνα Διγενή στο στούντιο της Αθήνας και τον Κώστα Βαξεβάνη στην Κύπρο γιόρτασε την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον του μαρτυρικού νησιού με ένα πρόγραμμα γεμάτο μνήμες και τραγούδια, ίσως όχι εορταστικό με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει, αλλά με τη συγκίνηση μιας οικογενειακής συνάντησης.

Συγκινήσεις είχαν και οι νικητές των ριάλιτι, που παρά τις εντάσεις και τις ανατροπές οι οποίες συνέβησαν στα τηλεπαιχνίδια τον τελευταίο καιρό, ήταν τελικώς οι αναμενόμενοι και σύμφωνα με την μπιγκμπραδερική παράδοση των ημερών υποδέχτηκαν τη νέα χρονιά με τη νίκη τους.

Ο έλα-μάνα-μπήκα-Νότης (την ημέρα έναρξης του ριάλιτι τον είχαμε δει να τηλεφωνεί στη μάνα του για να της ανακοινώσει ότι τον επέλεξαν για το κοπάδι του ριάλιτι) ήταν ο κορυφαίος του Fame story. Με ένα έλα-μάνα-νίκησα δικαίωσε τις ελπίδες του ο νεαρός με το κοκαλωμένο όρθιο μαλλί, που δεν μπλέχτηκε στους καβγάδες, που όλους τους αγαπούσε, που δεν είχε ακραία ξεσπάσματα, παρά μόνο σε μια στιγμή συναισθηματικής φόρτισης, όταν ζήτησε από τους καθηγητές του να τον προστατέψουν σε προηγούμενη ψηφοφορία, με τη φατσούλα που παραπέμπει στο στυλ των Ουάν, άρα σύμφωνη με τα δεδομένα των σουξεδιάρικων ποπ αοιδών, αγαπημένος του κοριτσοκοινού, που ούρλιαζε Νό-της, Νό-της, δηλαδή με έτοιμο κοινό για τη δισκογραφία. Τα 'χε όλα για να προτιμηθεί ο Νότης, καλόπαιδο, σεβασμό στη μαμά και την αγαπημένη του, ένα νέο μπιγκμπραδερικό πρότυπο. Τρία αγόρια βρέθηκαν να μάχονται για την πρώτη θέση, ο Θάνος, ο Γρηγόρης και ο Νότης, αφού αποκλείστηκαν και τα τελευταία δύο κορίτσια, η Φωτεινή και η Ελεάνα, πληρώνοντας προφανώς την εμπλοκή τους στα εσωτερικά ξεκατινιάσματα, που προκάλεσε ο Ανδρέας Μικρούτσικος. Ο τελευταίος με τηλεφωνική παρέμβαση στο σόου επιδόθηκε σε 15λεπτο μονόλογο, με άφθονα μεγαλομανή "εγώ", για να εξηγήσει ότι αυτός να βοηθήσει τα παιδιά να δείξουν τον εαυτό τους ήθελε. Δεν έλειψαν και οι "μπηχτές" της στιχουργού Δρούτσα προς την αοιδό Κούκα, η οποία απέφυγε να παραστεί στο σόου του τελικού με δικαιολογία την εργασία της, αλλά μάλλον δεν επιθυμούσε να αντιμετωπίσει τέτοια ημέρα τα γνωστά "καρφιά" για τη συμπεριφορά της προς τα παιδιά, τα οποία δεν απέφυγε ο Αντώνης Βαρδής. Η Άσπα-των-καβγάδων έκανε τραγουδιστική εμφάνιση και είπε δυο κουβεντούλες με το γνωστό κακιωμένο χαμόγελο του εγώ-είμαι-σπουδαία-εσείς-δεν-το-γνωρίζετε.

Μέσα σε αυτό το μάλε-βράσε πάντως ο Νότης είχε το συμβόλαιό του με τη δισκογραφική και τη μαμά δίπλα του να ευχαριστεί Ελλάδα-Κύπρο-Αμερική- Αυστραλία μέσα στον μητρικό ενθουσιασμό και την ελπίδα ότι ήδη ξεκίνησε η διεθνής καριέρα του κανακάρη.

Η Φάρμα εξελίχθηκε σε σόου μονομαχιών, αφού προβλήθηκαν σε επανάληψη όλες, για να ξαναθυμηθούμε τις αιμοσταγείς στιγμές, προβλήθηκαν και όλοι οι καβγάδες, αλλά και οι στιγμές της πλάκας και τέλος έμειναν να μονομαχούν Ειρήνη - Γιάννης, οι δύο εκπρόσωποι των αντιμαχόμενων πλευρών της αγροτοτουριστικής παρέας. Νικήτρια η νεαρή τα-κάνω-όλα-ξεσκατίζω-αγελάδες-και-βουτάω-στο-παγωμένο-ρυάκι. Ξεσπάσματα ενθουσιασμού από τους κολλητούς της - αντάλλαξε βλέμμα γεμάτο νόημα θα-νικήσω-για-σένα με τον Αλέξη πριν από τη μονομαχία - μουδιασμένα τα συγχαρητήρια από τους υπόλοιπους, μερικά δάκρυα, σαμπάνια και πυροτεχνήματα και το άγριο αλληλοφάγωμα των φάρμερ πήρε τέλος.

Η μπιγκμπραδερική εκδοχή των δύο ριάλιτι άφησε στη μνήμη το σκληρό αλληλοφάγωμα των ανθρώπων που εγκλωβίζονται χωρίς επιλογές σε μικρούς χώρους, το θέαμα ανταριασμένων ψυχών, την ανθρωποφαγική απόλαυση του τηλεοπτικού φακού, που αποτυπώνει τα άγρια και τα προσφέρει για κατανάλωση απομακρύνοντας τη σκέψη από τα ουσιαστικά της ζωής, που είναι να βρούμε τρόπους επιβίωσης και γλυκιάς αποδοχής του διαφορετικού σ' έναν κόσμο που υπόσχεται τη διαφάνεια, αλλά μόνο στο χειρότερο κομμάτι του.