Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική χορού

( μάλαχοφ επί των... αιθέρων :: 22-01-2003) 

ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Μάλαχοφ επί των… αιθέρων

Εντυπωσίασαν ο Βλαντίμιρ Μάλαχοφ και οι "Φίλοι" του με τη δεξιοτεχνία τους

ΓΙΩΡΓΟΣ Δ. Κ. ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ

Ο Βλαντίμιρ Μάλαχοφ (στη φωτογραφία εν πλήρει δράσει) στο εφετζίδικο "Caught" απέδειξε στο Μέγαρο Μουσικής ότι είναι ένας χορευτής μεγάλων δυνατοτήτων που μπορεί άνετα να στηρίξει με τους "Φίλους" του μια επιτυχημένη βραδιά

Κακό να ξεκινάς "αδιάβαστος" για μια παράσταση… Αλλά ομολογώ ότι "αδιάβαστος" ξεκίνησα - έλειπα, βλέπετε, τις τελευταίες μέρες και δεν πρόλαβα να διαβάσω τίποτα σχετικό - για το "γκαλά χορού" του Μεγάρου Μουσικής. Το ζευγάρι των Ρώσων του "Γκαλά" είδα, κλασικότατο Άλμπρεχτ στην κλασικότατη "Ζιζέλ" είχα δει και πέρσι και πριν από ένα μήνα τον Βλαντίμιρ Μάλαχοφ που πρωταγωνιστούσε και εδώ μαζί με τους "Φίλους" του, ε, μια συνήθη συρραφή αποσπασμάτων από διάφορες κλασικές χορογραφίες με κάποιες, ίσως, δυνατές στιγμές από χορευτές και άλλες, ίσως, βαρετές φανταζόμουν. Αλλά να που έπεσα έξω.

Κλειστή αυλαία, φώτα, Ροσίνι, εισαγωγή στην "Κλέφτρα κίσσα", στεντόρεια μουσική, η αυλαία ανοίγει, ο Βλαντίμιρ Μάλαχοφ φτάνει από τη μια μεριά, με το κολάν του, η φινετσάτη Τζούλι Κεντ, η παρτνέρ του στο Αμέρικαν Μπαλέ Θίατερ, από την άλλη, με το ροζ "τουτού" της, εκείνος τής τείνει το χέρι, εκείνη ανοίγει το μαύρο της τσαντάκι, βγάζει τα… γυαλιά της - σκελετός - πεταλούδα, μαύρος, διάστικτος από "πετράδια" - τα φοράει, ύφος λίγο σχολαστικό, λίγο γεροντοκορίστικο, και… γκραν πα ντε ντε (πώς να το γράψω στα ελληνικά αυτό το έρμο το grand pas de deux και να μη γελάσει ο κάθε πικραμένος;). Ορμητικό, "ροσίνειο", με τον χορευτή να "κακομεταχειρίζεται" τη χορεύτρια, να την αφήνει "απότομα", να τη σούρνει στο δάπεδο, να την "εκτοξεύει" αλλά εκείνη, χαλκέντερη, να συνεχίζει, με… βασικό της μέλημα το τσαντάκι της - τη μια να το περνάει στο μπράτσο, την άλλη να το κρατάει με τα δόντια… - ώσπου εκείνου τα νεύρα να γίνονται κρόσσια, να της το αρπάζει και να το εκσφενδονίζει! Στο φινάλε όλα άψογα: πανηγυρική έξοδος και εκείνη έχει ανακτήσει το τσαντάκι της.

Ο χορογράφος Κρίστιαν Σπουκ έχει "αλώσει" με πολύ λεπτό χιούμορ και εκ των ένδον, χωρίς να παρωδεί, το κλασικό μπαλέτο, τις φιγούρες του και τις "πουέντ" του, και έχει δημιουργήσει ένα μικρό, χαριτωμένο κομψοτέχνημα το οποίο μπορεί να αιφνιδίασε αλλά πολύ άρεσε στο κοινό που είχε γεμίσει την Αίθουσα των Φίλων της Μουσικής.

Με το δεύτερο κομμάτι - "In the Middle, Somewhat Elevated", μια έξοχη χορογραφία, νεοκλασικής γραμμής, του Ουίλιαμ Φορσάιθ -, που χόρεψαν η Ισπανίδα Αλίθια Αματριαΐν και ο Γερμανός Φρίντμαν Φόγκελ του Μπαλέτου της Στουτγάρδης, οι οποίοι αποδείχθηκαν το ζευγάρι που έκλεψε τις εντυπώσεις της βραδιάς, η παράσταση κέρδισε το κοινό οριστικά. Θερμά δεκτό και το επόμενο ζευγάρι, η Βρετανή Τζίλιαν Μέρφι και ο Βραζιλιάνος Μαρσέλο Γκόμες του Αμέρικαν Μπαλέ Θίατερ ενώ το πρώτο μέρος έκλεισε με τον Βλαντίμιρ Μάλαχοφ να θριαμβεύει χορεύοντας το μοντέρνας γραμμής σόλο του Ρενάτο Ζανέλα "Ταξίδι" σε μουσική Μότσαρτ.

Το ζευγάρι των Ρώσων του Μπαλέτου της Κρατικής Όπερας του Βερολίνου Πολίνα Σεμιόνοβα - Αρτέμ Σπιλέφσκι άνοιξε το δεύτερο μέρος με το "πα ντε ντε" (άντε πάλι…) του Ζορζ Μπαλανσίν, ένα μικρό κόσμημα από τον κύκλο της συνάντησης του σπουδαίου χορογράφου του 20ού αιώνα με τη μουσική του Τσαϊκόφσκι.

Ακολούθησε το Πα ντε ντε της Κρεβατοκάμαρας από την υπέροχη, επίσης νεοκλασική, "Μανόν" του Κένεθ ΜακΜίλαν με Μάλαχοφ - Κεντ - κακής ποιότητας ο ήχος της ηχογράφησης της μουσικής του Μασνέ που ακούστηκε - και, κατόπιν, το κομμάτι που ενθουσίασε: "Σαν χιόνι στον ήλιο". Χορογραφία Ρολάντο ντ' Αλέζιο, μουσική Σάλτα Τσέλο. Ένα, ας το πούμε, τάνγκο, με τα σώματα της Αματριαΐν και του Φόγκελ να σμίγουν παθιασμένα.

Μετά το "Clear" του Στάντον Γουέλτς σε μουσική Ρόμπερτ Φριπ που χόρεψε το ζεύγος Μέρφι - Γκόμες, ο Βλαντίμιρ Μάλαχοφ αποχαιρέτισε το κοινό με τη χορογραφία "Caught" του Ντέιβιντ Πάρσονς σε μουσική του Ρόμπερτ Φριπ, διαρκώς "αιωρούμενος" στα έξι λεπτά τής διάρκειάς της με τη βοήθεια των φωτισμών - ένα εξαιρετικά δύσκολο τεχνικά κομμάτι και ένα εφετζίδικο φινάλε που συνεπήρε τον κόσμο.

Ο χορευτικότατος χαιρετισμός των τεσσάρων ζευγαριών με άλματα και πιρουέτες ενέτεινε τον ενθουσιασμό και οι "αυλαίες" ήταν πάμπολλες.

INFO

Η παράσταση επαναλαμβάνεται απόψε και αύριο, στις 8.30 μ.μ., στο Μέγαρο Μουσικής (τηλ. 210-7282.333). Μέχρι χθες είχαν απομείνει ελάχιστα εισιτήρια για την Πέμπτη. Τιμές: 70, 50, 35, 18, (φοιτητικό) 11 ευρώ. Το Σάββατο και την Κυριακή, στις 9 μ.μ., στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (τηλ. 2310-895938, -9). Τιμές εισιτηρίων: 60, 50, 40, 25, (φοιτητικό) 12 ευρώ.