Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική θεάτρου

( το τέταρτο κουδούνι :: 13-03-2003) 

Το Τέταρτο κουδούνι

ΓΙΩΡΓΟΣ Δ. Κ. ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ

Ο Πάνος Σκουρολιάκος επανεξελέγη στην Λαμία καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης για μια ακόμα τριετία.

Και ο σκηνοθέτης της νεώτερης γενιάς Ηλίας Φραγκάκης, που είχε ιδρύσει στην Αθήνα, στην Κυψέλη, το θεατρικό στέκι «Σχολείον της Νυκτός», θα είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Ρόδου μετά τον Μιχάλη Σδούγκο.

Ανθούν φέτος «Τα λουλούδια στην κυρία» του Άκη Δήμου (φωτογραφία).

Μετά την παράσταση του Σέργιου Γκάκα, εδώ, στο «Θέατρο της Άνοιξης», το έργο ανεβαίνει και από το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, τρίτη φετινή παραγωγή του, σε σκηνοθεσία του νέου - κατά το… ήμισυ Βολιώτη - Άκυ Μητσούλη και με μουσική Μάικλ Ουότς. Τους τρεις νέους του έργου παίζουν ο Νίκος Κερασιώτης, ο Νίκος Κλησιάρης και ο Χρήστος Παγκαλιάς.

Ενώ στο πλαίσιο της προσέγγισης του ΔΗΠΕΘΕ με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που επειδίωξε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Σπύρος Μαβίδης - και η οποία ξεκίνησε με την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη που ο ίδιος ανέβασε για τα παιδιά σε διασκευή του Άκυ Μητσούλη -, φοιτήτριες έχουν αναλάβει στην καινούργια παράσταση βοηθοί σκηνοθέτη, ενώ φοιτητές τής Αρχιτεκτονικής θα επιμεληθούν τα σκηνικά του έργου.

Η πρεμιέρα, γύρω στο τέλος Μαρτίου εκτός συμβατικών θεατρικών χώρων, σε μπαράκι του Βόλου - το έχει δοκιμάσει και το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης - με στόχο το νεανικό κοινό.

Απ' τα πρώιμα «θύματα» της χειμερινής σεζόν το «Καλουτά». Άρον άρον κατέβηκε η κωμωδία του Γιώργου Λαζαρίδη «Το έλα να δεις» με Νίκο Τσούκα - Τέτη Σχοινάκη. Προ πολλού.

Τη δραματική του Εθνικού τελείωσε το κορίτσι, στην καθημερινή απογευματινή σειρά του Mega επέλεξε να ντεμπουτάρει, να κι η τρισέλιδη η συνέντευξη στο κυριακάτικο το τηλεοπτικό το «ένθετο».

«Στο θέατρο θα σας δούμε;» ρωτάει η δημοσιογράφος. «Ένα απ' τα όνειρά μου κι ένας από τους λόγους που έγινα ηθοποιός ήταν για να παίξω στην Επίδαυρο», απαντάει σεμνά η κοπέλα.

Ένα το κρατούμενο η Επίδαυρος, δεύτερο το κρατούμενο ο τίτλος της σειράς - «Φιλοδοξίες» -, έτοιμο και το εξώφυλλο: «Φιλοδοξίες για Επίδαυρο», ο τίτλος. Ρεζίλι των σκυλιών η νέα η ηθοποιός - «Ψώνιο, αυτή», σου λέει. «Ακόμα δεν την είδαμε, τραγωδό την είπαμε…»

Μπρε, καλά κάνει η Μαρία κι όλο «όχι» λέει στις συνεντεύξεις…

Ο «Βότσεκ» του Άλμπαν Μπεργκ, παράσταση της Βασιλικής Όπερας - Κόβεντ Γκάρντεν, τιμήθηκε στο Λονδίνο με το Βραβείο Ολίβιε 2002 - ο σημαντικότερος θεσμός θεατρικών βραβείων στην Αγγλία - για την καλύτερη παραγωγή όπερας.

«Και τι μας νοιάζει εμάς;», θα μου πείτε. Μας νοιάζει, μας νοιάζει… Διότι ανάμεσα στους τέσσερις βασικούς συντελεστές τής παράστασης - μαέστρος ο Αντόνιο Παπάνο, σκηνοθέτης ο Κιθ Ουόρνερ, ενδυματολόγος η Μαρί - Ζαν Λέκα - είναι κι ο δικός μας Στέφανος Λαζαρίδης (στη φωτογραφία) που υπέγραφε τα σκηνικά.

Με πρώτης γραμμής διεθνή καριέρα, με διάφορα βραβεία και υποψηφιότητες για βραβεία ήδη στο ενεργητικό του, ο Στέφανος Λαζαρίδης, που έχει στραφεί και στη σκηνοθεσία, ήταν ο σκηνογράφος και στη βασισμένη στο έργο τού Καζαντζάκη «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» όπερα του Μαρτινού «Ελληνικό πάθος», παραγωγή επίσης της Βασιλικής Όπερας, που τιμήθηκε με το ίδιο βραβείο πρόπερσι, για το 2000.

Στην Ελλάδα - αλίμονο - ως τώρα έχουμε δει δουλειά του Στέφανου Λαζαρίδη - σκηνοθεσία και σκηνικά - μόνο μια φορά, το 1995, όταν ανέβασε για το «Θέατρο του Νότου» το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Η αρχή της ζωής». Και στις αρχές της δεκαετίας του '70 μερικά σχέδιά του για μακέτες σε μια ομαδική έκθεση του τότε «Δεσμού».

Ακούω, όμως, ότι κάποια πολύ σημαντικά ελληνικά σχέδια με τον Στέφανο Λαζαρίδη «πρωταγωνιστή» είναι στα σκαριά. Αμήν και πότε!