Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική θεάτρου

( αθ. καραγιαννοπουλου - νέο αίμα στις παλιές φλέβες του θεάτρου τέχνης :: 11-03-2003) 

ΑΘ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ Νέο αίμα στις παλιές φλέβες του Θεάτρου Τέχνης

ΕΛΕΝΑ Δ. ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ

Όσοι αγαπούν την κλασική μουσική, γνωρίζουν καλά τον σημαντικό μαέστρο Βίλχελμ Φουρτβέγκλερ. Ο μουσικός διευθυντής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Βερολίνου κατηγορήθηκε για φιλοναζιστική στάση και, στα πλαίσια της αποναζιστικοποίησης, ανακρίθηκε από Αμερικανό ταγματάρχη. Αυτή την πτυχή της ιστορίας αναπαριστά δραματοποιημένα η "Προσωπική Συμφωνία". Το έργο του Ρόναλντ Χάργουντ παίζεται με εντυπωσιακή επιτυχία από τους γοητευτικούς σολίστες Γιάννη Φέρτη και Άγγελο Αντωνόπουλο, που επιστρέφουν στην αφετηρία τους, στο ιστορικό "Υπόγειο". Αλλά το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως την "Προσωπική Συμφωνία" μετέφρασε και σκηνοθέτησε ένα νεαρό κορίτσι, η Αθανασία Καραγιαννοπούλου, γέννημα-θρέμμα του "Θεάτρου Τέχνης". Στα πολλά σημάδια και συμπτώσεις αυτής της μοιραίας για το "Θέατρο Τέχνης" χρονιάς, που συμπληρώνει 60 χρόνια προσφοράς και χάνει έναν από τα βασικά στελέχη του, τον Μίμη Κουγιουμτζή, η η δουλειά της νεαρής Καραγιαννοπούλου αποκτά μια άλλη σημασία, χωρίς να χάνει την αξία της. Το νέο αίμα κυκλοφορεί στις παλιές φλέβες του θεάτρου, ζωηρό και ζεστό. "Σ' αυτήν τη φορτισμένη και κρίσιμη στιγμή βρίσκομαι με την "οικογένειά" μου, που είναι το "Θέατρο Τέχνης". Ηθοποιός και βοηθός του Γιώργου Λαζάνη, μαθήτρια της Ρένης Πιττακή, φίλη της Κάτιας Γέρου, δεμένη με όλους τους δασκάλους μου, που είναι και πρότυπά μου, δουλεύω δίπλα τους και αισθάνομαι προστατευμένη. Η συνεργασία με τους εξαιρετικά έμπειρους, έξυπνους και σημαντικούς ηθοποιούς, όπως είναι ο Γιάννης Φέρτης και ο Άγγελος Αντωνόπουλος, έκαναν τα πράγματα ευτυχισμένα. Τους ευχαριστώ για το όνειρο που μου πρόσφεραν" Σπούδασε στη Νομική Σχολή Αθηνών και στη Δραματική Σχολή του "Θεάτρου Τέχνης". Ως ηθοποιός συμμετείχε σε αρκετές παραστάσεις του, όπως "Δεσποινίς Τζούλια", "Τρεις αδελφές", "Όπως σας αρέσει", "Σοφολογιότατες" κ.ά. Με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου Royal Holloway με ειδικότητα στη σκηνοθεσία και στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια στην Ιταλία, με ειδικότητα στη Θεατρολογία. Πέρυσι, έκανε την πρώτη σκηνοθεσία της στο έργο του Ντίρενματ "Play Strindberg" με τον Άγγελο Αντωνόπουλο και την Εύα Κοταμανίδου. Φέτος, εκτός από την "Προσωπική Συμφωνία", σκηνοθέτησε τις "Επικίνδυνες Μαγειρικές" του Ανδρέα Στάικου που παίζεται στο θέατρο "Χυτήριο", και σκηνοθέτησε την όπερα δωματίου του Φίλιππου Τσαλαχούρη "Πούσκιν", σε δικό της λιμπρέτο, που παρουσίασε η Ορχήστρα των Χρωμάτων στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Στον ευρύχωρο χώρο του θεάτρου, όπου όλοι οι έξυπνοι, οι ταλαντούχοι και οι όμορφοι βρίσκουν τη δική τους θέση, η νεαρή σκηνοθέτις Αθανασία Καραγιαννοπουλου κάνει φέτος εντυπωσιακή είσοδο και απ' ό,τι δείχνουν τα πράγματα, όχι απλώς θα παραμείνει, αλλά θα κρατήσει και μια καλή θέση.