Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Σύντομη είδηση

( "αγορά" τραγουδιών μέσω ίντερνετ :: 05-03-2003) 

"Αγορά" τραγουδιών μέσω Ίντερνετ

Στην ελεύθερη ανταλλαγή μουσικών αρχείων μέσω Ίντερνετ οι δισκογραφικές εταιρείες αντιπροτείνουν τραγούδια προς 99 σεντς, μέσω του ΑΟL

Χ.Π.

Ο "πόλεμος" των δισκογραφικών εταιρειών κατά της ελεύθερης ανταλλαγής μουσικών αρχείων μέσω Διαδικτύου συνεχίζεται και… αξίζει πλέον 99 σεντς το τραγούδι!

Ο αγώνας δρόμου μεταξύ των δισκογραφικών εταιρειών και των προγραμμάτων ελεύθερης διακίνησης της μουσικής στο Διαδίκτυο καλά κρατεί. Να είναι το αντίπαλο δέος για το (πρόγραμμα ανταλλαγής μουσικών αρχείων μέσω Ίντερνετ) kazaa τα 99 σεντς που προτείνει η America On Line (AOL) στους χρήστες της;

Αν και η λέξη "λύση" δεν είναι εκείνο ακριβώς που περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί αυτή την εποχή στη δισκογραφία, μπορούμε μετά βεβαιότητος να πούμε ότι είναι σε καλό δρόμο. Γιατί έπειτα από χρόνια άρνησης, πανικού και γενικότερης θολούρας, οι μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες συμφωνούν επιτέλους σε μια ομάδα τιμών με τις οποίες θα διακινούν σχεδόν όλο τους το υλικό στο Διαδύκτιο. Το βήμα αυτό έγινε στα τέλη Φεβρουαρίου, όταν η AOL ξεκίνησε να προσφέρει την πρώτη ιντερνετική της υπηρεσία στα 27 εκατομμύρια μέλη της. Το σύστημα της AOL είναι περίπου το ίδιο σε όρους και τιμές με αυτό που προσφέρουν έξι ακόμα επί πληρωμή ιντερνετικές μουσικές υπηρεσίες.

Όλες χρεώνουν 9 ή 10 ευρώ τον μήνα για πελάτες που απλά θέλουν να ακούν μουσική από μια δεξαμενή 250.000 τραγουδιών και για κάθε τραγούδι που κατεβαίνει και αντιγράφεται (σε CD η σε Mp3) 99 σεντς (κοντά 1 ευρώ).

Έχουν προκύψει δε και νέες μορφές αντιγραφής που όλες οι εν λόγω εταιρείες τις προσφέρουν. Μια απ' αυτές είναι το tether downloads όπου τα τραγούδια αντιγράφονται σε ένα κομπιούτερ και μπορεί να παιχτούν σε έναν φορητό υπολογιστή (με άλλα λόγια ο συνδρομητής μπορεί να τα ακούσει μόνον σε δύο κομπιούτερ, δεν μπορεί να τα αντιγράψει σε άλλες συσκευές, ούτε να τα στείλει σε άλλους). Μια άλλη υπηρεσία που προσφέρουν οι εταιρείες αυτές είναι το Internet Radio, όπου οι χρήστες μπορεί να επιλέξουν συγκεκριμένα ήδη μουσικής ή συγκεκριμένους καλλιτέχνες. "Η μουσική βιομηχανία κατάλαβε ότι αυτή η αγορά είναι βιώσιμη", λέει ο Μάικλ Μπέμπελ, διευθυντής του (προγράμματος ανταλλαγής μουσικών αρχείων) PressPlay. "Είμαστε σε ενα σημείο όπου δημιουργήθηκε μια νέα οικονομική βάση".