Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Καλλιτεχνική είδηση

( "έξυπνες" κινηματογραφικές αφίσες που μιλούν! :: 08-01-2003) 

"Έξυπνες" κινηματογραφικές αφίσες που μιλούν!

Αφίσες νέων ταινιών που "ζωντανεύουν" και μιλούν έκαναν την εμφάνισή τους στα λόμπι αμερικανικών κινηματογράφων και ήδη κατευθύνονται προς την Ευρώπη

ΕΥΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ

Ο Ελάιτζα Γουντ στέκεται μπροστά από τον… εαυτό του, στην αφίσα της ταινίας "Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Οι Δύο Πύργοι". Σύντομα η φυσική παρουσία του ηθοποιού θα είναι μάλλον περιττή, καθώς στη νέα γενιά κινηματογραφικών αφισών, οι εικονιζόμενοι πρωταγωνιστές θα μιλούν σε όποιον τους πλησιάσει

Ο Τζέιμς Μποντ επισκέπτεται αυτές τις ημέρες το Μετρό της Αθήνας, έστω και μέσα από τις διαφημιστικές αφίσες για τη νέα του ταινία. Όταν φτάσει ο καιρός όμως, για το επόμενο φιλμ, στους τοίχους των σταθμών δεν θα βρίσκεται η δισδιάστατη φωτογραφία του Πιρς Μπρόσναν αλλά η "ζωντανή" του εκδοχή μέσα από τα καινούργια κινηματογραφικά πόστερ που θα μιλούν σε όποιον τα πλησιάζει.

Οι "έξυπνες" αφίσες, όπως αναφέρει το BBC, ήδη δοκιμάζονται πειραματικά στους κινηματογράφους της Αμερικής και σύντομα θα εμφανιστούν στο Λονδίνο. Είναι προϊόν της εταιρείας "Thinking Pictures" και ιδέα του υπεύθυνου Στέφαν Φιτς, που τις σχεδιάζει εδώ και πέντε χρόνια και τις προωθεί σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες αλυσίδες κινηματογράφων.

Οι αφίσες του 21ου αιώνα δεν αποτελούνται βέβαια από χαρτί, αλλά από μία επίπεδη οθόνη πλάσμα, υπολογιστές και ηχεία. Από μακριά φαίνονται σαν φυσιολογικά πόστερ. Από κοντά, όμως, μετατρέπονται σε χάι-τεκ πολυθέαμα. Όταν ο σινεφίλ τις πλησιάσει, οι ηθοποιοί κινούνται, του μιλούν και παίζουν σκηνές από την ταινία. Έχουν επίσης τη δυνατότητα να προβάλλουν τα τρέιλερ των ταινιών. Ο θεατής μπορεί να επιλέξει όποια από τις νέες ταινίες θέλει για να δει το τρέιλερ, μια που η τεχνολογία της αφίσας επιτρέπει την αμφίδρομη επικοινωνία.

Αυτό που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τα μεγάλα στούντιο, που έχουν ενθουσιαστεί με το νέο προϊόν, είναι ότι οι αφίσες έχουν τη δυνατότητα μετρήσεων των θεατών που τις παρακολουθούν, πόσο χρόνο στέκονται μπροστά τους, ακόμα και πόσο κοντά πλησιάζουν, καθώς και των τρέιλερ που προτιμούν οι περισσότεροι. Έχουν έτσι άμεσα και σε πραγματικό χρόνο την ευκαιρία να δουν την ανταπόκριση του κοινού στις πολυδάπανες παραγωγές τους.

"Τα πόστερ αυτά μεταφέρουν ένα μήνυμα με δημιουργικό, ενδιαφέρον και προκλητικό τρόπο", εξηγεί ο Στέφαν Φιτς στο BBC Online. Οι νέες δημιουργίες διαθέτουν υπερηχητικούς αισθητήρες σαν ραντάρ, οι οποίοι ειδοποιούν την αφίσα όταν πλησιάζει κάποιος άνθρωπος. Το πόστερ είναι συνδεδεμένο με τον κεντρικό υπολογιστή του κινηματογράφου, ο οποίος με τη σειρά του συνδέεται με τον κόμβο της εταιρείας, που αναπτύσσει το περιεχόμενο της αφίσας. Ανάλογα με τις επιθυμίες του θεατή, η αφίσα λαμβάνει οδηγίες από τον κεντρικό υπολογιστή και προβάλλει ό,τι της ζητηθεί. Τα πόστερ, βέβαια, μπορούν να παίξουν και διαφημίσεις προϊόντων, πάντα, όμως, αν τους το ζητήσει ο θεατής. "Δεν μας ενδιαφέρει πρώτιστα ο διαφημιστής αλλά τι θέλει να κάνει ο κόσμος που πάει στο σινεμά. Σκοπός μας είναι να βελτιώσουμε τη συνολική κινηματογραφική του εμπειρία".

"Επίθεση" από το λόμπι

Οι "έξυπνες" αφίσες αναμένεται να έχουν μεγάλη επιτυχία, αν σκεφτεί κανείς ότι ένας μέσος θεατής περνά 20-45 λεπτά στο λόμπι ενός σινεμά πριν μπει να δει την ταινία. Προς το παρόν, υπάρχουν μόνο 30 πόστερ στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά τις επόμενες εβδομάδες θα γίνουν 100.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφων στον κόσμο, που διαθέτει 6.000 αίθουσες, έχει συμφωνήσει με την Thinking Pix να χρησιμοποιήσει τα πόστερ, τροφοδοτώντας τα με διαφημίσεις και τρέιλερ μέσω ενός μεγάλου ψηφιακού δικτύου, που στέλνει το υλικό κατευθείαν στις αίθουσες. Στο μεταξύ, στα τέλη του μήνα, ο υπεύθυνος της εταιρείας που κατασκευάζει τις "έξυπνες" αφίσες, "Thinking Pictures", Στέφαν Φιτς φτάνει στο Λονδίνο για να επιδείξει τη δημιουργία του σε Ευρωπαίους αιθουσάρχες.