Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Καλλιτεχνική είδηση

( μαγεία με απώλειες :: 08-01-2003) 

ΣΙΝΕΜΑ

Μαγεία με απώλειες

Πέρα από τρεις "μεγάλες" ταινίες, που έκοψαν συνολικά περίπου 1.200.000 εισιτήρια, μόνον οι "μικρές" τα πήγαν καλύτερα από το αναμενόμενο. Και με την κάμψη 5 - 8% στα ταμεία

ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΓΙΟΣ

Την πρώτη ημέρα προβολής του ο Μποντ έκοψε 23.000 εισιτήρια!

"Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών: Οι Δύο Πύργοι" και "Ο Χάρι Πότερ και η κάμαρα με τα μυστικά" έκοψαν πανελλαδικά γύρω στα 600.000 εισιτήρια κάθε μία και ο νέος Τζέιμς Μποντ 152.000. Κι εδώ… τελειώσαμε! Καθώς, μέχρι τώρα, η συντριπτική πλειονότητα των ταινιών των μεγάλων εταιρειών του Χόλιγουντ δεν φαίνεται να "περπάτησαν" ικανοποιητικά στους ελληνικούς κινηματογράφους - άσε που αυτά τα φιλμ έχουν τεράστιο κόστος διαφήμισης και το 80% ή το 85% των κερδών πρέπει να επιστραφούν στα μεγάλα τραστ του Χόλιγουντ!

Στη νέα κινηματογραφική σεζόν 2002-2003 δε παρατηρείται και μία μείωση - συγκριτικά με πέρυσι - στην προσέλευση θεατών της τάξεως του 5 με 8%. Κάτι που θα είναι δύσκολο να ανατραπεί (μάλλον το αντίθετο αναμένεται…), καθώς τα "μεγάλα χαρτιά" όλων των εταιρειών έχουν μοιραστεί - εκτός και αν υπάρξει ένας νέος "Γάμος α λα… ελληνικά".

Τα ελληνικά γραφεία εισαγωγής και διανομής ταινιών, πάντως, φαίνεται πως φέτος σώθηκαν από τις "μικρές" παραγωγές. Παράδειγμα, ο ανεξάρτητος "Γάμος α λα… ελληνικά", που βγήκε ως "δεύτερο πράγμα" από το καλοκαίρι, έχει κόψει 627.000 εισιτήρια και συνεχίζει ακάθεκτος. Επίσης, η (καλοκαιρινή επίσης) "Άπιστη" έφτασε τα 142.000 εισιτήρια!

Η ίδια τάση συνεχίστηκε και από το φθινόπωρο με το φινλανδικό φιλμ του Άκι Καουρισμάκι "Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν" (35.000 εισιτήρια) και το αγγλικό "Γλυκά δεκάξι" του Κεν Λόουτς (30.000 εισιτήρια). Οι δε "9 βασίλισσες" από την Αργεντινή (20.000 εισιτήρια) "έσωσαν" την Προοπτική! Ενώ το γαλλικό "Μη αναστρέψιμος" των 130.000 εισιτηρίων ήταν "τονωτική ένεση" για τη νέα εταιρεία διανομής Playtime, η "Insomnia" των 186.000, το τελευταίο φιλμ του Γούντι Άλεν "Παίζοντας στα τυφλά" (35.000) και "Ο Παράδεισος είναι μακριά" (30.000) έδωσαν "ανάσα" στην Odeon, που με τον 007 περιμένει να βγάλει… τα σπασμένα. Όσο για τη Warner, οι συνέχειες του "Χάρι Πότερ" και του "Άρχοντα των δαχτυλιδιών" έκοψαν πολύ λιγότερα εισιτήρια από τις πρώτες ("Ο Άρχοντας" είχε κάνει 900.000 εισιτήρια και "Ο Χάρι Πότερ" 850.000). Λίγες, επίσης, ήταν οι ταινίες της που - από τον Σεπτέμβριο - "έσκισαν" εισπρακτικά, ενώ το "μικρό" φιλμάκι "Παράδεισος" του Τομ Τίκβερ - σε σενάριο Κισλόφσκι - έκοψε, απρόσμενα, 30.000 εισιτήρια. Να αναφέρουμε εδώ ότι μία "μικρή" ταινία με 20-30.000 εισιτήρια αφήνει πιο πολλά στα ελληνικά γραφεία εισαγωγής απ' όσα ένα φιλμ μεγάλης αμερικανικής εταιρείας, το οποίο μπορεί να κόψει τα διπλάσια εισιτήρια, αλλά έχει "μίνιμουμ γκαραντί"…

Ελληνικά και… μέτρια

Κάθε χρόνο φτάνουν στις ελληνικές αίθουσες όλο και λιγότερες ευρωπαϊκές ταινίες, ενώ το ελληνικό σινεμά πήγε - μέχρι τώρα - μέτρια. Το "Κουράστηκα να σκοτώνω του αγαπητικούς σου" του Νίκου Παναγιωτόπουλου έκοψε 28.000 εισιτήρια, "Οι ακροβάτες του κήπου" του Χρήστου Δήμα 8.000 και οι "Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: ο μπαμπάς μου" της Πένυς Παναγιωτοπούλου 21.000 - και συνεχίζει. Ας ευχηθούμε ότι θα πάνε καλύτερα τα φιλμ του Νίκου Νικολαΐδη "Ο χαμένος τα παίρνει όλα" (από 31 Ιανουαρίου), τα "Θα το μετανιώσεις" της Κατερίνας Ευαγγελάκου και "Μια θάλασσα μακριά" της Έρσης Δάνου, "Η τρίτη νύχτα" του Δημήτρη Παναγιωτάτου, "Ο βασιλιάς" του Νίκου Γραμματικού, "Το μυστικό του Νοέμβρη" του Τάκη Παπαγιαννίδη κ.ά.