Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ομάδα :: Αθλητική είδηση

( σκωτσέζικο ντους... :: 11-03-2003) 

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1: Ο ΚΟΥΛΘΑΡ ΕΚΟΨΕ ΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΦΕΡΑΡΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ

Σκωτσέζικο ντους…

Ο Σκωτσέζος Ντέιβιντ Κούλθαρ πανηγυρίζει με την παραδοσιακή σαμπάνια την κατάκτηση της πρώτης θέσης. Για πρώτη φορά, από τον Σεπτέμβριο του '99, στο βάθρο δεν υπήρχε εκπρόσωπος της Φεράρι

Η Φόρμουλα Ι ήταν η μεγάλη νικήτρια στο πρώτο γκραν πρι της φετινής περιόδου, στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης.

Οι αλλαγές που προώθησε ο ιμπρεσάριος Μπέρνι Έκλστοουν, σε συνεργασία με τη FIA, με στόχο τη βελτίωση του ανταγωνισμού και το κλείσιμο της ψαλίδας της Φεράρι με τις άλλες ομάδες, έπιασαν τόπο.

Την καρό σημαία κατέκτησε ο Σκωτσέζος Ντέιβιντ Κούλθαρ με ΜακΛάρεν, ενώ για πρώτη φορά ύστερα από 20 αγώνες ο Μίκαελ Σούμαχερ δεν κατάφερε να ανέβει στο πόντιουμ, ενώ έσπασε και το σερί που είχε η Σκουντερία, η οποία από τον Σεπτέμβριο του 1999 πάντα εκπροσωπούνταν με οδηγό της στο βάθρο των νικητών.

Οι αλλαγές στους κανονισμούς έπαιξαν καθοριστικό ρόλο όσον αφορά τα καύσιμα με τα οποία εφοδιάστηκαν τα μονοθέσια στα επίσημα δοκιμαστικά. Χωρίς ανεφοδιασμό, τα μονοθέσια ξεκίνησαν και από τη γραμμή εκκίνησης, γεγονός που ανάγκασε πολλές ομάδες να αποσύρουν τα μονοθέσιά τους νωρίς νωρίς στα πιτ.

Μόλις στον έβδομο γύρο η Φεράρι έχασε την ευκαιρία να πετύχει για έκτη συνεχή φορά το 1-2, καθώς ο Ρούμπενς Μπαρικέλο, που είχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο στα επίσημα δοκιμαστικά, ξέφυγε από την πορεία του στην προσπάθειά του να ξεπεράσει τον Μίκαελ Σούμαχερ, που ξεκίνησε από την πολ ποζίσιον, και πέφτοντας στις μπαριέρες τέθηκε νοκ άουτ.

ΚΑΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ

Το δίδυμο της Φεράρι δεν άρχισε καλά

Η επιλογή της Φεράρι να χρησιμοποιήσει βρόχινα ελαστικά αποδείχτηκε εκ των υστέρων κακή, αφού τα μαύρα σύννεφα γρήγορα απομακρύνθηκαν και η πίστα στέγνωσε. Έτσι, ο Σούμαχερ αναγκάστηκε να βγει στα πιτ επιτρέποντας στους άλλους οδηγούς να ανέβουν στις πρώτες θέσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως στους 16 πρώτους γύρους τρία διαφορετικά μονοθέσια τέθηκαν επικεφαλής.

Μετά την κακή επιλογή των ελαστικών και η ατυχία χτύπησε τον Μίκαελ Σούμαχερ. Η Φεράρι του Γερμανοί πιλότου χτύπησε στα προστατευτικά της πίστας όταν δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον Κίμι Ράικονεν, ενώ στη συνέχεια οι διοργανωτές τον ανάγκασαν να αποσυρθεί στα πιτ για να αντικαταστήσει τις σπασμένες αεροτομές, γιατί ήταν επικίνδυνες για τους άλλους οδηγούς. Έντεκα γύρους πριν από το τέλος ο Μοντόγια που οδηγούσε την κούρσα υπέπεσε σε οδηγικό λάθος επιτρέποντας στον δεύτερο Κούλθαρ να περάσει στην πρώτη θέση και να πάρει τελικά και τη νίκη. Ο Μίκαελ Σούμαχερ κατάφερε μετά κόπων και βασάνων να τερματίσει στην τέταρτη θέση, ενώ πίσω από τον Μοντόγια, στην τρίτη θέση, κατετάγη η δεύτερη ΜακΛάρεν με οδηγό τον Ράικονεν.

Ασφαλώς το θέμα συζήτησης μετά τον αγώνα ήταν η αποτυχία της Φεράρι να πλασαριστεί στην πρώτη τριάδα για πρώτη φορά ύστερα από σχεδόν τέσσερα χρόνια. Το αφεντικό της Σκουντερίας, Ζαν Τοντ, συνέστησε ψυχραιμία, ενώ ο Μίκαελ Σούμαχερ απέκλεισε το ενδεχόμενο το νέο κόκκινο μονοθέσιο F2003 GA να αγωνιστεί στους αγώνες της Μαλαισίας και της Βραζιλίας, γιατί χρειάζεται να υποβληθεί ακόμη σε πολλά τεστ.

Όσον αφορά τον Κούλθαρ, ο Σκωτσέζος εμφανίστηκε ιδιαίτερα προσγειωμένος, τονίζοντας πως η επιτυχία του στην Αυστραλία δεν προοιωνίζεται και αντίστοιχη πορεία στο πρωτάθλημα, ενώ επισήμανε πως η Φεράρι παραμένει η κορυφαία ομάδα.

Από τους πλέον απογοητευμένους ήταν ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια, καθώς θεωρούσε βέβαιη τη νίκη του, την οποία όμως στερήθηκε από δικό του οδηγικό λάθος, όπως ο ίδιος παραδέχτηκε.

Με τους νέους κανονισμούς, βαθμολογούνται οι οκτώ αντί οι έξι πρώτοι οδηγοί. Έτσι, ο Ισπανός Αλόνσο με Ρενό βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του παρά την έβδομη θέση που κατέκτησε. Πέμπτος τερμάτισε ο Τρούλι (Ρενό), έκτος ο Φρέντσεν (Ζάουμπερ) και όγδοος ο Ραλφ Σούμαχερ (Γουίλιαμς) που "καταδικάστηκε" από τους μηχανικούς της ομάδας του στο πιτ στοπ για την αλλαγή των ελαστικών.

Η βαθμολογία: Κούλθαρ 10, Μοντόγια 8, Ράικονεν 6, Μ. Σούμαχερ 5, Τρούλι 4, Φρέντσεν 3, Αλόνσο 2 και Ρ. Σούμαχερ 1.