Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Κόσμος :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( σούπερ τρένα από το 2015 :: 23-01-2003) 

Σούπερ τρένα από το 2015

Η ευρωπαϊκή ήπειρος ενώνεται με μια επανάσταση στις συγκοινωνίες

Στα σούπερ τρένα βρίσκεται το μέλλον της Ευρώπης. Από τη Γερμανία, σε συνεργασία με τη Γαλλία, ξεκινάει η μεγάλη στρατηγική για την ενοποίηση της ευρωπαϊκής ηπείρου με μια επανάσταση στις συγκοινωνίες.

Από το 2015, τρένα μεγάλων ταχυτήτων θα συνδέουν με έναν δακτύλιο τις κυριότερες γερμανικές πόλεις μεταξύ τους, καθώς και με τα μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα. Το Βερολίνο, ενθουσιασμένο από την επιτυχία που είχε στην Κίνα το γερμανικό μονορέιλ τρανσράπιντ το οποίο κινείται με μαγνητική προώθηση, αρχίζει άλλο ένα φιλόδοξο εγχείρημα: πιθανότατα από το 2007, ένα δίκτυο από τρανσράπιντ που θα κινούνται με 420 χιλιόμετρα την ώρα θα ενώσουν το Ντύσελντορφ με το Μπόχουμ, το Ντόρτμουντ και το Βούπερταλ και αργότερα με την Κολωνία, δηλαδή ολόκληρη τη βιομηχανική καρδιά της Ευρώπης. Μια δεύτερη γραμμή μονορέιλ θα συνδέσει το Μόναχο, την ευρωπαϊκή μητρόπολη του αυτοκινήτου και της υψηλής τεχνολογίας, με το αεροδρόμιό του.

Ο Γερμανός καγκελάριος Γκέρχαρντ Σρέντερ βιάζεται να θέσει σε εφαρμογή την προωθημένη γερμανική τεχνολογία μετά την επιτυχία που είχαν οι δοκιμές του πρώτου τρένου που κινείται με μαγνητική προώθηση στη Σαγκάη. Ο Σρέντερ επισκέφθηκε την Κίνα τον περασμένο Δεκέμβριο όπου μαζί με τον Κινέζο πρωθυπουργό Τσου Ρονγκζί διήνυσαν με το τρανσράπιντ μιαν απόσταση 30 χιλιομέτρων με 430 χιλιόμετρα την ώρα, από το οικονομικό κέντρο της Σαγκάης μέχρι το διεθνές αεροδρόμιο της πόλης. Η Γερμανία ελπίζει να έχει έτοιμο το δίκτυο που θα συνδέει οκτώ γερμανικές μεγαλουπόλεις ίσως και μέχρι το 2006, όταν θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο.

Με μαγνήτες

Το τρανσράπιντ βασίζεται στο σύστημα Μάγκλεβ, το οποίο χρησιμοποιεί πανίσχυρους μαγνήτες που κρατούν το τρένο μερικά χιλιοστά πάνω από τη ράγα και εξασφαλίζουν την προώθησή του με περιορισμένο θόρυβο και δονήσεις. Η Γερμανία έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια ευρώ για να αναπτύξει αυτή την τεχνολογία. Το σύστημα είναι ταχύτερο αλλά και δαπανηρότερο. Σε αυτό οι Γερμανοί είναι πρωτοπόροι σε όλον τον κόσμο - και στις αγορές, χάρη στα συμβόλαια με την Κίνα. Η οικονομική πίεση είναι τεράστια - πριν από δύο χρόνια είχαν ματαιωθεί τα σχέδια σύνδεσης του Βερολίνου με το Αμβούργο με τρανσράπιντ - αλλά για την κυβέρνηση και τον βιομηχανικό κόσμο της Γερμανίας πρόκειται για ένα στρατηγικό στοίχημα. Η κοινοπραξία Ζίμενς - Τίσεν - Κρουπ είναι αποφασισμένη να πουλήσει το τρανσράπιντ παντού.