Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( πρόσβαση μετ' εμποδίων :: 22-01-2003) 

Πρόσβαση μετ' εμποδίων

Καλή η Αττική Οδός, αλλά με εισόδους - κερκόπορτες

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

Λίγες μόνο ημέρες πριν από την παραχώρηση του τμήματος της Αττικής Οδού από τη Λεωφόρο Κηφισού (στο ύψος της Μεταμόρφωσης) έως και τον Γέρακα, οι συγκοινωνιολόγοι δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας: "Όση ώρα θα κερδίζουν οι οδηγοί χρησιμοποιώντας την Αττική Οδό, θα την χάνουν περιμένοντας να μπουν σε αυτήν".

Το νέο αυτό τμήμα (μήκους 14 χιλιομέτρων) θα έχει έξι εισόδους και πέντε ενδιάμεσους σταθμούς διοδίων στο Ηράκλειο, στην Κύμης, στην Πεντέλης, στην Κηφισίας και στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Πρόκειται για μεγάλο ενιαίο τμήμα της Αττικής Οδού, που θα συνδέσει την Εθνική Οδό με το αεροδρόμιο Σπάτων, και οι οδηγοί θα καλύπτουν τη συνολική απόσταση σε 20 λεπτά χωρίς καθυστερήσεις.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν οι συγκοινωνιολόγοι, δεν ελήφθη μέριμνα για τις προσβάσεις, για τις εισόδους και εξόδους δηλαδή, προς την Αττική Οδό.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, 55.000 περισσότερα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν καθημερινά την Αττική Οδό όταν θα δοθούν σε χρήση τα νέα τμήματά της. "Υπολογίζουμε δηλαδή ότι ο αριθμός των Ι.Χ. που ημερησίως θα κυκλοφορεί στον αυτοκινητόδρομο θα φτάσει τις 100.000 από 45.000 που είναι σήμερα" εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου, συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. Σύμφωνα με τους ίδιους υπολογισμούς, το 80% αυτών των οχημάτων θα χρησιμοποιούν τις εξι νέες εισόδους και εξόδους.

Στενοί δρόμοι

Η Λεωφόρος Πεντέλης θα σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος. "Ο δρόμος είναι ήδη στενός. Σε αυτόν λειτουργούν εμπορικές επιχειρήσεις και αυτό σημαίνει ότι εκεί σταθμεύουν φορτηγά, εμπορικά οχήματα και Ι.Χ. Εφτά γραμμές αστικών λεωφορείων διέρχονται επίσης από τη συγκεκριμένη λεωφόρο και πραγματοποιούν στάσεις κάθε εκατό το πολύ μέτρα" τονίζει ο κ. Γιαννής. "Αναμένεται, μάλιστα, να αυξηθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος της Λεωφόρου Πεντέλης κατά 10% από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του νέου τμήματος της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, θα σχηματίζεται στα επίμαχα σημεία εισόδου και εξόδου ουρά μήκους 3 χιλιομέτρων. Οι οδηγοί θα περιμένουν έως και 20 λεπτά για να εισέλθουν στον αυτοκινητόδρομο". Θα χάνουν, δηλαδή, όσο χρόνο κερδίζουν οδηγώντας στον καινούργιο αυτοκινητόδρομο.

Στην πρόσβαση της Λεωφόρου Κηφισίας τα προβλήματα είναι διαφορετικά. "Η είσοδος και η έξοδος στην Αττική Οδό στη συγκεκριμένη λεωφόρο έχουν από μία λωρίδα" τονίζει ο πρόεδρος των συγκοινωνιολόγων. "Σε αυτήν χωράνε 1.000 οχήματα ανά λωρίδα ανά ώρα. Θα έπρεπε να χωρούσαν 2.000 οχήματα, ώστε τα αυτοκίνητα να μη μειώνουν την ταχύτητά τους.

Καθυστέρηση

Έχουμε υπολογίσει (χρησιμοποιώντας πολύπλοκους μαθηματικούς υπολογισμούς και λαμβάνοντας υπόψη όλες τις κυκλοφοριακές παραμέτρους) την καθυστέρηση σε 10 λεπτά κατά μέσο όρο για κάθε οδηγό".

Στη διασταύρωση της Εθνικής με την Αττική Οδό (στο ύψος της Μεταμόρφωσης) η καθυστέρηση, σύμφωνα με τον κ. Γιαννή, θα είναι επίσης σοβαρή όταν θα ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία της Αττικής Οδού. "Σε αυτό το σημείο θα παρατηρηθεί μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο. Η μια λωρίδα εισόδου ή και εξόδου δεν θα μπορεί να ικανοποιεί αυτό το φορτίο. Δεδομένου ότι αυτή χωράει 1.000 οχήματα ανά λωρίδα ανά ώρα, ενώ θα έπρεπε ο αριθμός αυτός να ήταν 3.000 οχήματα για να μην υπάρχει καθυστέρηση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας". Η καθυστέρηση εδώ υπολογίζεται σε 15 λεπτά.

Στις άλλες τρεις εισόδους και εξόδους, πάντως, το πρόβλημα αναμένεται να είναι μικρότερο, αφού ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι λιγότερος. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ο χρόνος αναμονής για την είσοδο ή έξοδο από τον νέο αυτοκινητόδρομο δεν θα ξεπερνάει τα 5 με 7 λεπτά.

Μεγάλες οι πινακίδες πιο μεγάλα τα λάθη…

Η Αττική Οδός θα είναι ίσως ο πιο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος σε όλη την Ευρώπη όταν λειτουργήσει στο σύνολό της. Θα πληροί όλα τα στάνταρ όσον αφορά το οδόστρωμα και τη συντήρηση.

Θα είναι ασφαλής, ενώ το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της υπόσχεται ότι θα λειτουργεί άψογα εξυπηρετώντας τους οδηγούς. Ιδιαίτερη σημασία, υπόσχονται οι αρμόδιοι, έχει δοθεί και στη σήμανση. Ταμπέλες μεγάλες, ευδιάκριτες, πολλές.

Μόνο που έχουν ορθογραφικά λάθη.

Η συγκεκριμένη ταμπέλα βρίσκεται επί της Λεωφόρου Κηφισού, στο ύψος της Μεταμόρφωσης, στο ρεύμα προς Αθήνα.

Ελάχιστα μέτρα πριν από την είσοδο στον καινούργιο αυτοκινητόδρομο. Και αναγράφει τον Πειραιά ανορθόγραφα. Για όσους θέλουν να βάλουν τον δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων, το Λεξικό Μπαμπινιώτη (της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, έκδοση Κέντρου Λεξικολογίας) αναφέρει στο σχετικό λήμμα τρεις ονομασίες του λιμανιού με την ίδια πάντα ορθογραφία: Πειραιάς, Πειραιεύς (γενική Πειραιώς) και το λαϊκότροπο Περαίας.