Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( νωρίτερα στην κυκλοφορία η γέφυρα ρίου - αντιρρίου :: 21-01-2003) 

Νωρίτερα στην κυκλοφορία η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου

ΜΑΡΙΑ ΝΤΑΛΙΑΝΗ

Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου θα είναι έγκαιρα έτοιμη ώστε να περάσει από εκεί η Ολυμπιακή Φλόγα

Το 2004 θα δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η οποία θα μειώσει τον χρόνο μετάβασης από 40 σε 4 λεπτά. Σε οκτώ χρόνια υπολογίζεται να τελειώσει η Ιονία Οδός, δηλαδή ο δρόμος που θα ακολουθούν τα Ι.Χ. βγαίνοντας από την εντυπωσιακή γέφυρα που συνδέει το Ρίο με το Αντίρριο. Το ίδιο, λίγο-πολύ, χρονικό διάστημα υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί για να αναβαθμιστεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και η διαδρομή Κόρινθος-Πάτρα που σήμερα είναι ένας δρόμος-καρμανιόλα "1+1" λωρίδας χωρίς καν διαχωριστική μπάρα μεταξύ των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας.

Και οι δύο σημαντικοί αυτοί δρόμοι πρόκειται να υλοποιηθούν με ιδιωτικά κεφάλαια, με τη διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης. Αυτό σημαίνει πως θα μπουν διόδια τα οποία θα αυξήσουν μεν το κόστος χρήσης του δρόμου, αλλά όπως τονίζουν αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ "όταν κάποιος μπορεί να φτάσει μέσα σε δυόμισι ώρες από το Ρίο στα Γιάννινα το όφελος θα είναι μεγάλο".

Χθες ο Πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, συνοδεία υπουργών, βουλευτών, γενικών γραμματέων υπουργείων και πλήθος τοπικών παραγόντων, μπήκε μέσα σε έναν από τους τέσσερις πυλώνες της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, και ανέβηκε από το σιδερένιο προσωρινό κλιμακοστάσιο μέχρι το ύψος που θα περνάει ο αυτοκινητόδρομος των "2+2" λωρίδων και μίας βοηθητικής με πεζοδρόμιο. Οι "βοηθητικοί" χώροι μπορεί να δοθούν μελλοντικά για τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής αν προκύψει και σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με τρένο. Ο πυλώνας που επισκέφτηκε ο Πρωθυπουργός είναι από τους πλέον εντυπωσιακούς. Ο κ. Σημίτης δεν έκρυψε τον θαυμασμό του για το έργο. "Πώς θα συνδέονται τα καλώδια με τους πυλώνες;", ρώτησε κάποια στιγμή τον υπεύθυνο του έργου ο οποίος του εξήγησε ότι κάθε πυλώνας θα έχει μεταλλική κεφαλή η οποία θα του δίνει ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας 164 μέτρα. Οι μεταλλικές κεφαλές θα συνδέονται μεταξύ τους με τα μεγάλα καλώδια, όπως αποκαλούνται στην τεχνική γλώσσα τα μεταλλικά σύρματα που κρατούν τον δρόμο στον αέρα. Ο Πρωθυπουργός επανέλαβε τη δέσμευσή του για παράδοση του έργου πριν από τους Αγώνες του 2004, ώστε να περάσει από εκεί η Ολυμπιακή Φλόγα της Αθήνας. Στη λαμπαδηδρομία αναφέρθηκε και ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης ο οποίος μάλιστα είπε πως στόχος του είναι να τρέξει 100 μέτρα επάνω στη γέφυρα μεταφέροντας την Φλόγα, συμβολικά μαζί με το Μίκη Θεοδωράκη.

Η γέφυρα θα δοθεί στην κυκλοφορία για τα Ι.Χ. νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμά της, το φθινόπωρο του 2004.

Στην περιμετρική της Πάτρας

Δεκαπέντε χιλιάδες Ι.Χ. χρησιμοποιούν ημερησίως την καινούργια περιμετρική λεωφόρο της Πάτρας, ανακουφίζοντας σημαντικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες μέσα στην πόλη. Το έργο, που έχει μήκος 18 χιλιόμετρα και αποτελείται από 12 σήραγγες και 8 κοιλαδογέφυρες, επισκέφθηκε χθες ο Πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης συνοδευόμενος από την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Βάσω Παπανδρέου και τον Κώστα Λαλιώτη. Το έργο άρχισε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Η πρώτη εργολαβία δόθηκε από το '81, ενώ ακολούθησαν άλλες δέκα.

Για να ολοκληρωθεί η περιμετρική εκκρεμεί η κατασκευή δύο "κάθετων" δρόμων, οι οποίοι θα τη συνδέουν με την περιοχή του νέου λιμανιού της Πάτρας και την παραλία, αλλά και η διευθέτηση του χειμάρρου Διακονιάρη. Η διευθέτηση του Διακονιάρη ύψους 60 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα "Ελλάδα 2004".

"Ατσάλινη" αντοχή

Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου θα έχει: - Εδαφική επιτάχυνση σε περίπτωση σεισμού 48% (με βάση τον νόμο των πιθανοτήτων τέτοιο μέγεθος εμφανίζεται μια φορά στα χίλια χρόνια. Ο σεισμός στην Τουρκία το '99 με ένταση 7,4 Ρίχτερ έδωσε επιτάχυνση 40%). - Αντοχή σε ενδεχόμενο σύγκρουσης με δεξαμενόπλοιο 180.000 τόνων που πλέει με ταχύτητα 16 κόμβων. - Αντοχή σε ανέμους που πνέουν έως και 265 χλμ την ώρα (ισοδυναμεί με τυφώνα).