Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Δραματοποιημένη είδηση

( ο υποψήφιος - εξίσωση που δεν έχει μόνο μία λύση :: 04-03-2003) 

ο υποψήφιος Εξίσωση που δεν έχει μόνο μία λύση

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΤΟΜΕΙΣ ΟΠΩΣ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΟΥΤΣΗ

Οι μαθηματικές σπουδές είναι μία εξίσωση που δεν έχει μόνο μία λύση - τη μέση εκπαίδευση - στην αγορά εργασίας. Τα μαθηματικά μπορεί να αποτελέσουν τη βάση για επιστήμες όπως η πληροφορική και τα οικονομικά. Τρεις άνθρωποι που αγαπούν τα μαθηματικά μιλούν στον "Υποψήφιο" για τη δική τους επαγγελματική πορεία ο καθένας και περιγράφουν πώς η επιστήμη των αριθμών είναι στην πραγματικότητα ένας ολόκληρος τρόπος σκέψης και τελικά τρόπος ζωής, όπου η αναζήτηση για τη λύση σχετίζεται άμεσα με τη λογική απόδειξη αιτίας και αποτελέσματος. Άλλωστε η πραγματικότητα στον επαγγελματικό στίβο έχει αποδείξει πως τα μαθηματικά μοντέλα όχι απλώς δεν περιορίζονται στη λύση κάποιων ασκήσεων αλλά παίρνουν και… Νόμπελ Οικονομίας, όπως ο μαθηματικός Τζον Νας.

ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΛΑΡΗΣ

Με εταιρεία πληροφορικής

Όταν έφτιαξε το μηχανογραφικό του, δεν δήλωσε τίποτε άλλο εκτός από Μαθηματικές Σχολές. Μετά το Πανεπιστήμιο έκανε μεταπτυχιακό στην "αριθμητική ανάλυση και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές". Σήμερα, έχει δική του εταιρεία που ασχολείται με το εκπαιδευτικό λογισμικό.

Κι όπως λέει ο κ. Κώστας Σάλαρης, "τα Μαθηματικά είναι η βάση όλων των θετικών επιστημών. Είναι ένας από τους δύο γονείς της πληροφορικής, το απαραίτητο υπόβαθρο, για όποιον επιθυμεί να ασχοληθεί με αυτήν".

Ο κ. Σάλαρης έχει δημιουργήσει στο Ίντερνετ έναν δικτυακό τόπο για τα Μαθηματικά, τη διδασκαλία τους, για τους μαθητές και τους καθηγητές, ενώ παράλληλα είναι πρόεδρος του Κέντρου Μαθηματικού και Εκπαιδευτικού Λογισμικού της Μαθηματικής Εταιρίας.

Όσο για την εφαρμογή τους, στη δική του δουλειά, ο συσχετισμός είναι απλός. "Σ' ένα λογικό διάγραμμα, που στη συνέχεια μπορεί να εξελιχθεί σε γλώσσα προγραμματισμού, εξετάζει κανείς τη ροή των διαδικασιών, αυτό έχει άμεση σχέση με την έννοια των ακολουθιών στα Μαθηματικά".

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ

Σε ασφαλιστική εταιρεία

Οι σπουδές του στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης τού έδωσαν τις βάσεις, τον τρόπο σκέψης. Το μεταπτυχιακό του στην επιχειρησιακή έρευνα ήταν αποτέλεσμα της επιθυμίας του να εφαρμόσει στην πράξη τη θεωρία των μαθηματικών.

Ο κ. Γρηγόρης Νικήτας, προϊστάμενος του τομέα οργάνωσης μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας, εξηγεί: "Η μαθηματική σκέψη είναι η αξία της απόδειξης, η αναλυτική σκέψη βήμα προς βήμα που οδηγεί σε ένα λογικό αποτέλεσμα".

Πώς όμως τα μαθηματικά βοήθησαν στη δουλειά του, που έχει αντικείμενο την οργανωτική δομή της εταιρείας όπου εργάζεται, την εισαγωγή καινοτομιών και τη λειτουργία της; "Έπρεπε να αλλάξουμε τον τρόπο που γίνονταν οι εισπράξεις. Αυτό ήταν το πρόβλημα", περιγράφει ξεκινώντας τον παραλληλισμό με τη μαθηματική άσκηση. "Στη συνέχεια έπρεπε να καταγράψουμε έναν προς ένα τους υπάρχοντες τρόπους είσπραξης, τα θετικά και τα αρνητικά τους. Όλα αυτά αποτέλεσαν τα δεδομένα, τις παραμέτρους του προβλήματος". Τα έβαλε όλα σε ένα λογικό διάγραμμα, ώστε να εμφανίζονται κενά και τυχόν παραλείψεις, και τελικά οδηγήθηκε στη λύση.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Καθηγητής σε Λύκειο

Είκοσι χρόνια καθηγητής μέσης εκπαίδευσης, και όπως παραδέχεται ο μαθηματικός σε Λύκειο του Κορυδαλλού, κ. Παναγιώτης Πουλόπουλος "λύνω ακόμη ασκήσεις. Προβλήματα που μπορεί να μου πάρουν από ένα λεπτό μέχρι ένα μήνα". "Το ζήτημα δεν είναι να ανέβεις στον πίνακα να παρουσιάσεις το θεώρημα και την απόδειξη στα παιδιά, να λύσεις και είκοσι ασκήσεις. Πάντα προσπαθώ, οι αποδείξεις να βγαίνουν μέσα από όλη την τάξη, με τις κατάλληλες ερωτήσεις. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν και δεν μετατρέπονται σε παθητικούς δέκτες", λέει. Άλλωστε, τα Μαθηματικά δεν είναι έξω από την καθημερινή ζωή. "Για σκεφτείτε, την "εις άτοπο απαγωγή". Έστω ότι έχει κανείς να πάρει μία απόφαση, να κάνει μία επιλογή… Μιλάμε για τον ίδιο τρόπο σκέψης, τον αποκλεισμό με λογική των διάφορων δυνατοτήτων ώστε να καταλήξουμε στη λύση-απόφαση", εξηγεί. Όσο για τις εργασιακές συνθήκες, δεν θα άλλαζε με τίποτα το ζωντανό περιβάλλον του σχολείου, ενώ, όπως παραδέχεται, τα χρήματα δεν είναι πολλά σε αντίθεση με τις… διακοπές.