Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( «λεφτά για την ευρώπη της γνώσης» :: 03-03-2003) 

«Λεφτά για την Ευρώπη της γνώσης»

Αύξηση κονδυλίων ζητούν οι 15 υπουργοί Παιδείας

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Μεγαλύτερες και αυτοτελείς επενδύσεις για την Παιδεία, χωρίς να συνδέονται άμεσα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, καθώς η εκπαίδευση πρέπει να θεωρείται αυτόνομο δημόσιο αγαθό.

Π. Ευθυμίου- Β. Ρέντινγκ. Και οι δύο έκαναν λόγο για την αναγκαιότητα μιας «Λισαβώνας 2» για την Παιδεία.

Αυτό αποφάσισαν να ζητήσουν οι Ευρωπαίοι υπουργοί Παιδείας από τις κυβερνήσεις τους, στην άτυπη διήμερη σύνοδό τους που οργανώθηκε από τη χώρα μας στη Βουλιαγμένη και ολοκληρώθηκε χθες.

Ο Έλληνας υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, που προήδρευσε στη σύνοδο, ανέλαβε να στείλει επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και προεδρεύοντα της Ε.Ε. κ. Κ. Σημίτη, προκειμένου να την διαβιβάσει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, με την οποία από κοινού οι υπουργοί Παιδείας ζητούν αυτοτελή αύξηση κονδυλίων Παιδείας, ώστε οι στόχοι που ετέθησαν στη Λισαβώνα το 2000, να γίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση «ανταγωνιστική οικονομία βασισμένη στη γνώση», να στηριχθούν με εκπαιδευτικές πολιτικές, χωρίς να παραβλέπεται η πολιτιστική και κοινωνική διάσταση της εκπαίδευσης. «Το μήνυμα είναι ότι ναι, πρέπει να κατασκευάσουμε μέσω της εκπαίδευσης την κοινή κοινωνία και την οικονομία μας, αλλά αυτό που κυρίως ενδιαφέρει, είναι να δημιουργήσουμε την κοινωνία, όχι μόνο θέσεις απασχόλησης», είπε χαρακτηριστικά η επίτροπος Παιδείας της Ε.Ε. κ. Βίβιαν Ρέντινγκ, υπενθυμίζοντας μαζί με τον κ. Ευθυμίου ότι Ευρωπαϊκή Ένωση σημαίνει κατ' αρχήν ένωση αξιών και πολιτισμού και κατόπιν οικονομίας. Και οι δύο έκαναν λόγο για την αναγκαιότητα μιας «Λισαβώνας 2» για την Παιδεία.

Για τα κοινά πτυχία

Παράλληλα, τα «κοινά πτυχία» μεταξύ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, που είχε συμφωνηθεί να θεσπιστούν στη συνδιάσκεψη των υπουργών Παιδείας της Πράγας, αρχίζουν να συζητιούνται και μεταξύ των ίδιων των πανεπιστημίων, ενώ σε μεταπτυχιακό επίπεδο οι πρώτες 3 συνεργασίες ελληνικών με γαλλικά πανεπιστήμια ξεκινούν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η κ. Ρέντιγκ θα συναντηθεί το προσεχές διάστημα με τους πρυτάνεις 600 ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, με σκοπό να ενθαρρυνθούν κοινοπραξίες σε επίπεδο 4ου-5ου έτους αρχικά, «έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να συνεχίσει τις σπουδές του από την Αθήνα στην Μπολόνια, να περάσει από το Βερολίνο και να πάρει πτυχίο από την Οξφόρδη».

«Εθνικές πολιτικές»

Η κ. Ρέντινγκ τόνισε, πάντως, ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές παραμένουν εθνικές. Με την ευκαιρία, ο κ. Ευθυμίου ξεκαθάρισε για μία ακόμα φορά, πως τα πτυχία των «κολεγίων» που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν πρόκειται να αναγνωριστούν. Παράλληλα με τη σύνοδο, συνδικαλιστικές ενώσεις καθηγητών όλων των βαθμίδων και κοινωνικοί φορείς σε πανεκπαιδευτικό μέτωπο οργάνωσαν «αντισύνοδο» στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, στην οποία διαπίστωσαν επίσης την αναγκαιότητα «αποεμπορευματοποίησης» της Παιδείας. Το Σάββατο έγιναν και δύο ογκώδεις πορείες καθηγητών, φοιτητών και μαθητών στο κέντρο της Αθήνας και στη Βουλιαγμένη με το ίδιο ζητούμενο.