Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( επικίνδυνα τα λάστιχα του μοιραίου λεωφορείου :: 27-02-2003) 

Επικίνδυνα τα λάστιχα του μοιραίου λεωφορείου

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Με τα συγκεκριμένα ελαστικά, θα "μπορούσε να φύγει από τον δρόμο ανά πάσα στιγμή", λένε οι πραγματογνώμονες

Φθαρμένα λάστιχα, με διαφορετικό πάχος πέλματος και τοποθετημένα τρεις διαφορετικές χρονιές έφερε το μοιραίο λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Όπως διαπιστώθηκε κατά τον τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου, με τα συγκεκριμένα ελαστικά, θα "μπορούσε να φύγει από τον δρόμο ανά πάσα στιγμή".

Ήδη, όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του λεωφορείου, του οποίου η πτώση στον Αλιάκμονα στοίχισε 15 ζωές, του οδηγού και επιβατών, μελετούν από χθες οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Τροχαία Κατερίνης. Στα χέρια τους έχουν το βιβλίο συντήρησης του αυτοκινήτου, αλλά και όλο τον φάκελό του, τον οποίο πήραν από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πραγματογνώμονες εντόπισαν τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν αποκλείουν να αποτέλεσαν την αιτία που ο οδηγός Χρήστος Τόλιος, 41 ετών, έχασε τον έλεγχο και έπεσε στις προστατευτικές μπάρες της γέφυρας, επιχειρώντας προσπέραση της προπορευόμενης νταλίκας. Τα φθαρμένα πίσω λάστιχα του αυτοκινήτου, όπως διαπιστώθηκε, και όπως δημοσίευσαν ήδη "ΤΑ ΝΕΑ", ήταν διαφορετικής χρονολογίας και διαφορετικού πάχους πέλματος.

Τα μπροστινά λάστιχα τοποθετήθηκαν το 2002, είχαν πέλμα λίγο μικρότερο των 12 χιλιοστών και θεωρούνται καινούργια, όμως τα πίσω αριστερά που είναι διπλά τοποθετήθηκαν το 2001 και είχαν πέλμα 6 χιλιοστά και τα πίσω δεξιά τοποθετήθηκαν το 1999 και είχαν πέλμα μόλις 3 χιλιοστά. "Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και σε στεγνό δρόμο μπορεί ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο του οχήματος, χωρίς να φρενάρει", εξηγούσαν ειδικοί που έχουν ασχοληθεί με την έρευνα τροχαίων ατυχημάτων. Τόνιζαν, μάλιστα, πως είναι αδικαιολόγητο να χρησιμοποιούνται διαφορετικής χρονολογίας ελαστικά σε οχήματα μαζικής μεταφοράς.

Ο φάκελος που πήραν στα χέρια τους οι πραγματογνώμονες από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών αναφέρει ότι το μοιραίο λεωφορείο κατασκευάστηκε το 1981 από τη Μερσεντές, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη Γερμανία το 1982 και αγοράστηκε μεταχειρισμένο από τους σημερινούς ιδιοκτήτες του το 1997. Τη χρονιά εκείνη διαμορφώθηκε από το ΚΤΕΛ, προκειμένου να κυκλοφορήσει πληρώντας τις προϋποθέσεις που επιβάλλονται για τις υπεραστικές συγκοινωνίες.