Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( χόμπι 100.000 ευρώ! :: 26-02-2003) 

Χόμπι 100.000 ευρώ!

Μια μικρή περιουσία για λογότυπα και μελωδίες κινητών τηλεφώνων

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

Εκατό χιλιάδες ευρώ ξοδεύτηκαν το 2002 για λογότυπα και μελωδίες κινητών σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία.

"Στο σχολείο, στο φροντιστήριο συζητάμε συνέχεια για τα λογότυπα. Είναι από τα πρώτα θέματα της παρέας", λέει ο 17χρονος μαθητής Στέφανος Λαμπρινάκος

Η ανταλλαγή ήχων και εικόνων για κινητά φαίνεται πως είναι το πιο αγαπημένο χόμπι των νέων ηλικίας από 16 έως 24 ετών. "Στο σχολείο, στο φροντιστήριο συζητάμε συνέχεια για τα λογότυπα. Είναι από τα πρώτα θέματα της παρέας", λέει ο 17χρονος μαθητής Στέφανος Λαμπρινάκος.

Η δυναμική που αναπτύχθηκε είναι τόσο μεγάλη ώστε πλέον εξάγουμε… λογότυπα εγχώριας παραγωγής ακόμα και στο εξωτερικό. "Πρόκειται για μια οικονομική δραστηριότητα που αναπτύχθηκε εντυπωσιακά γρήγορα", εξηγεί ο κ. Δημήτρης Γκοτζαρίδης, διευθυντής μάρκετινγκ εταιρείας που ειδικεύεται στην παραγωγή των συγκεκριμένων τηλεπικοινωνιακών… προϊόντων. Στο ποσό των 100.000 ευρώ, δεν περιλαμβάνονται οι παραγγελίες μέσω Ίντερνετ. "Η εκτίναξη στη ζήτηση και την προσφορά έγινε ουσιαστικά τον Μάρτιο του 2002 όταν άρχισαν να δραστηριοποιούνται ελληνικές εταιρείες στην παραγωγή λογότυπων και ήχων". Μέχρι τότε οι Έλληνες χρήστες της κινητής τηλεφωνίας έψαχναν στις σελίδες του Ίντερνετ προκειμένου να βρουν πώς θα… ανανεώσουν το καντράν και τον ήχο του κινητού τους.

Η απογείωση του τζίρου

Τρεις είναι οι λόγοι που ο τζίρος εκτινάχθηκε τόσο ψηλά. "Οι τέσσερις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δημιούργησαν υπηρεσίες με σκοπό να διευκολύνουν τους συνδρομητές τους στην αναζήτηση μελωδιών και λογότυπων. Η διαδικασία έγινε εξαιρετικά απλή, οι τιμές έπεσαν (ένα λογότυπο κοστίζει λιγότερο από πέντε λεπτά), ενώ κυκλοφόρησαν στην αγορά συσκευές τηλεφώνων αξιόπιστες, με μεγάλες τεχνολογικές δυνατότητες", υπογραμμίζει ο κ. Γκοτζαρίδης.

Οι μεγαλύτεροι φαν των λογότυπων και των μελωδιών είναι οι νέοι ηλικίας 19 έως 24 ετών και οι γυναίκες (σε ποσοστό 63%). Οι μαθητές ηλικίας 16 έως 18 ετών ακολουθούν. Όπως λέει η 15χρονη μαθήτρια Ανθή Χειλά μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό τής έδωσε την ιδέα να αγοράσει το πρώτο λογότυπο. "Ενθουσιάστηκα. Πληκτρολογείς έναν τετραψήφιο αριθμό, ακούς τις ηχογραφημένες οδηγίες και επιλέγεις ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς ελληνικές και ξένες μελωδίες καθώς και σε λογότυπα", λέει Α. Χειλά.

"Εκείνα που πραγματικά με έχουν ενθουσιάσει είναι οι ήχοι κλήσης", συμπληρώνει ο μαθητής Κρίτων Μεντής. "Μπιτάκια της εποχής, αλλά και οι ύμνοι των ποδοσφαιρικών ομάδων είναι τα μεγαλύτερα σουξέ".

Αυτήν τη στιγμή στην αγορά κυκλοφορούν 7.000 λογότυπα και μελωδίες. "Η επιτυχία τους είναι τόσο μεγάλη που ανάγκασε τραγουδιστές να μας ζητήσουν επίμονα να συμπεριληφθούν και τα δικά τους ρεφρέν στους προς πώληση ήχους", αποκαλύπτει ο κ. Γκοτζαρίδης. Η παραγωγή τόσο των ήχων όσο και των λογότυπων γίνεται από εξειδικευμένους γραφίστες των ίδιων των εταιρειών που τα πωλούν, ενώ για κάθε μελωδία που διατίθεται στο κοινό πληρώνονται πνευματικά δικαιώματα.

Το στοίχημα είναι τώρα ποιος θα προλάβει το μέλλον. "Κινούμενα χρωματιστά λογότυπα, κάρτες, αφιερώσεις, ακόμα και φωτογραφίες που έχουν υποστεί επεξεργασία από ηλεκτρονικό υπολογιστή είναι το αύριο", επισημαίνει ο κ. Γκοτζαρίδης.

Εξάγουμε λογότυπα και μελωδίες

Τέσσερις ελληνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Ο τζίρος τους από την πώληση λογότυπων και μελωδιών έφθασε τα 20.000 ευρώ, σύμφωνα με τις ίδιες, ενώ προβλέπουν ότι το μέλλον θα είναι ακόμα καλύτερο. Οι πωλήσεις γίνονται είτε μέσω του Διαδικτύου είτε σε συνεργασία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που δραστηριοποιούνται στις χώρες αυτές.

Τα λογότυπα και οι μελωδίες των κινητών χρησιμοποιούνται και ως εργαλείο του σύγχρονου μάρκετινγκ. Πολυεθνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των τροφίμων δίνει ως δώρο σε διαγωνισμό που διοργανώνει αυτές τις ημέρες λογότυπα κινητών, ενώ άλλες δύο μεγάλες εταιρείες ετοιμάζονται να κάνουν το ίδιο.