Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( ούτε ίχνος φρεναρίσματος... :: 24-02-2003) 

Ούτε ίχνος φρεναρίσματος…

Ο οδηγός του λεωφορείου επιχείρησε να περάσει με μεγάλη ταχύτητα νταλίκα

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

Η προσπάθεια του οδηγού του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να προσπεράσει μια προπορευόμενη νταλίκα θεωρείται από τους αξιωματικούς της Τροχαίας η πιθανότερη αιτία για την τραγική κατάληξη του οχήματος στα παγωμένα νερά του Αλιάκμονα.

Με 101 χιλιόμετρα - 11 χιλιόμετρα παραπάνω από το όριο ταχύτητας - έτρεχε το μοιραίο λεωφορείο, όταν επιχειρήθηκε η προσπέραση της νταλίκας

Αποκαλυπτική και κρίσιμη για τη διακρίβωση των αιτίων κρίνεται η κατάθεση του στρατιώτη Αναστάσιου Κόλλια που σώθηκε από το μοιραίο λεωφορείο. Από χθες τρεις πραγματογνώμονες κλήθηκαν από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Τροχαίας Κατερίνης και εξετάζουν κάθε στοιχείο.

Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα, ο οδηγός του λεωφορείου 41χρονος Χρήστος Τόλιος πριν να μπει στη γέφυρα είδε την προπορευόμενη νταλίκα, που κινούνταν με χαμηλότερη ταχύτητα στη μεσαία από τις τρεις λωρίδες εκ των τριών του δρόμου, και έφτασε πίσω της στην ίδια λωρίδα. Στη μέση της γέφυρας φαίνεται να έκανε την κίνηση προς τα αριστερά για να περάσει στη λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας (εσωτερική), αλλά έχασε τον έλεγχο, έπεσε πάνω στα κιγκλιδώματα και κατέληξε στην κοίτη του Αλιάκμονα.

Το συμπέρασμα αυτό μετέφερε στα "ΝΕΑ" ανώτερος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. που βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στο σημείο του δυστυχήματος, συντονίζοντας το έργο των δυνάμεων της Τροχαίας. "Η έλλειψη προσοχής και η υπερβολική ταχύτητα είναι τα πιθανότερα αίτια", τόνισε, "αλλά απ' ό,τι καταλαβαίνουμε επιχείρησε να προσπεράσει προπορευόμενη νταλίκα, ο οδηγός της οποίας μάλιστα δεν αντιλήφθηκε τι συνέβη και συνέχισε την πορεία του".

Την άποψη αυτή ήρθε να επιβεβαιώσει και ο 21χρονος στρατιώτης Αναστάσιος Κόλλιας, ο οποίος ήταν ο πρώτος επιβάτης που βγήκε από το λεωφορείο βοηθώντας μάλιστα και άλλους επιβάτες. "Όποιος βιάζεται σκοντάφτει", είπε χαρακτηριστικά ο νεαρός από το Νοσοκομείο Κατερίνης όπου αρχικά μεταφέρθηκε ελαφρά τραυματισμένος. "Ήθελε να προσπεράσει μία νταλίκα, δεν γίνεται να κάνεις προσπέραση πάνω στη γέφυρα", συνέχισε.

Οι πραγματογνώμονες ερεύνησαν από τις πρώτες πρωινές ώρες το σημείο του δυστυχήματος, στο οποίο δεν βρέθηκε ούτε ίχνος φρεναρίσματος που να δικαιολογεί οποιαδήποτε αντίδραση του οδηγού. "Δεν πρόλαβε να κάνει το παραμικρό, εάν ήταν σε διαδικασία προσπέρασης", υποστήριζαν αστυνομικοί της Τροχαίας.

Η έρευνα επεκτάθηκε και στο λεωφορείο, που ανασύρθηκε από το ποτάμι, στις 7 το πρωί, με ειδικό γερανοφόρο όχημα. Ήδη εξετάζεται εάν υπήρχε οποιοδήποτε πρόβλημα με τα φρένα, τα ελαστικά και το σύστημα διεύθυνσης. Πάντως από την πλευρά της διοίκησης του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε χθες ότι "ήταν καλή η κατάσταση και η συντήρηση του λεωφορείου, πέρασε κανονικά τον ετήσιο τεχνικό έλεγχο".

Το ενδεχόμενο να προκλήθηκε το δυστύχημα εξαιτίας του αριστερού ελαστικού του λεωφορείου, που βρέθηκε ξεφουσκωμένο, αποκλείστηκε από τις ομάδες της έρευνας, καθώς τονίστηκε πως στην περίπτωση που έσκαζε το λάστιχο κατά τη διάρκεια της πορείας του οχήματος έπρεπε να είχε αφήσει ίχνη ελαστικών στον δρόμο, που όμως δεν υπάρχουν.

Υπέρβαση κατά 11 χιλ.

Με ταχύτητα 101 χιλιόμετρα την ώρα εκινείτο το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπως αποδείχτηκε από τον τεχνικό έλεγχο που έγινε στο όχημα από τους πραγματογνώμονες. Το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο σημείο είναι 90 χιλιόμετρα την ώρα και ο ταχογράφος που εξετάστηκε και λειτουργούσε κανονικά έδειξε την υπέρβαση κατά 11 χιλιόμετρα.

Κατά τ' άλλα οι πραγματογνώμονες, στην πρώτη έκθεση που υπέβαλαν προς την Τροχαία Κατερίνης, ανέφεραν ότι τόσο το σύστημα διεύθυνσης, όσο και το σύστημα πέδησης του λεωφορείου δεν παρουσίασαν προβλήματα, ενώ επεσήμαναν πως τα πίσω ελαστικά του ήταν σε ένα σημείο φθαρμένα, χωρίς όμως να δικαιολογούν αιτία πρόκλησης οποιουδήποτε προβλήματος.

Η λίστα των θυμάτων

Νεκροί από το λεωφορείο ανασύρθηκαν ο 41 ετών οδηγός Χρήστος Τόλιος από τον Λευκώνα Σερρών, η 23χρονη Κονδυλία Σκληρού από το Άργος, η 25χρονη Ευθυμία Παργανά από τη Θεσσαλονίκη, η 50χρονη Ευσταθία Μουζάκη από τη Θεσσαλονίκη, ο 29χρονος Πακιστανός Ιβεϊμπάρ Μασίρ, ο 49χρονος καθηγητής Κοινωνιολογίας Βασίλειος Νάσιουτζικ από τη Νέα Ζίχνη Σερρών, ο οποίος έμενε στη Σύρο, ο 55χρονος Κωνσταντίνος Τουλούπης από τη Νάξο, ο 29χρονος Δημήτρης Τσελεπίδης από την Αθήνα, ο 37χρονος Βασίλης Τασούλας, από την Αθήνα, ο 27χρονος φοιτητής Γεωπονίας Μιχάλης Φίσκας, ο 22χρονος στρατιώτης Γεώργιος Βαξεβανίδης από τα Άθυρα Πέλλας, ο 26χρονος σερβιτόρος Φώτης Τσέτσος από τη Νέα Πέραμο Καβάλας, ο 39χρονος Βούλγαρος Ίλια Κονσταντίνοβ, ο οποίος έμενε στα Χανιά, η οκτάχρονη Στέλλα Σένια, ενώ εξακολουθεί να αγνοείται ο τρίχρονος αδερφός της.

Τραυματίες

Τραυματισμένοι ανασύρθηκαν και μεταφέρθηκαν σε τέσσερα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης και στο νοσοκομείο της Κατερίνης ο 21 ετών στρατιώτης Αναστάσιος Κόλλιας, ο 21 ετών αστυφύλακας Παντελής Τσολάκης, ο 20χρονος στρατιώτης Παναγιώτης Διαμαντής, ο 26χρονος λιμενοφύλακας Ναθαναήλ Τσαρτσαράς, ο 23χρονος Γιώργος Σαββαΐδης, η 35χρονη Ευδοξία Μανικατζή, η 31 ετών Αλβανίδα Αφροδίτη Σένια και ο 31 ετών ομοεθνής της Σάββα Φρέντυ.