Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Έρευνα

( γκάλοπ 2003 - ξοδεύουμε για διασκέδαση και ταξίδια :: 22-02-2003) 

γκάλοπ 2003 Ξοδεύουμε για διασκέδαση και ταξίδια

56% δήλωσαν ότι η κατανάλωση είναι συνώνυμο της άνεσης. 51% των ανδρών δίνει προτεραιότητα στη διασκέδαση έναντι 40% των γυναικών.

Στο ερώτημα "πού σκοπεύετε να δαπανήσετε τα χρήματά σας στη διάρκεια των επόμενων 12 μηνών" το 45% του συνόλου απάντησε ότι σκοπεύει να τα ξοδέψει διασκεδάζοντας ή ταξιδεύοντας. Αντιθέτως, μόλις το 20% θα δαπανούσε χρήματα για να πραγματοποιήσει εργασίες ανακαίνισης, ενδεχομένως στο σπίτι του. Στο ερώτημα αυτό οι άνδρες υπερτερούν στις απαντήσεις τους σχεδόν σε όλες τις υποκατηγορίες σε σχέση με τις γυναίκες, ενώ οι γυναίκες διαφοροποιούνται έναντι των ανδρών σε κατηγορίες που έχουν σχέση με τη διακόσμηση (μαστορέματα, επίπλωση κ.λπ.). Συγκεκριμένα, το 19% των γυναικών επιλέγει να ξοδέψει τα χρήματά του για είδη διακόσμησης, ενώ στους άνδρες το ποσοστό αυτό φτάνει μόλις το 11%. Αντίθετα, οι άνδρες δίνουν προτεραιότητα στη διασκέδαση (51% έναντι 40% των γυναικών), τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές (26% έναντι 11% των γυναικών) και τα είδη σπορ (16% έναντι 7% των γυναικών). Σημαντικό στοιχείο είναι ότι η δαπάνη χρημάτων για την αγορά ακινήτων και στα δύο φύλλα είναι πολύ χαμηλά (13%) στις προτιμήσεις. Ανεξάρτητα από την ηλικία όσων ερωτήθηκαν, η προτεραιότητα των επιλογών δίνεται στα ταξίδια και τη διασκέδαση, όμως στις ηλικίες από 18 έως και 24 ετών τα είδη σπορ (38%), οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές (37%) έχουν ιδιαίτερη θέση.

Καταναλώνω σημαίνει περνάω καλά

42% πιστεύουν ότι η κατανάλωση είναι ένας τρόπος προσωπικής αποζημίωσης για τις δυσκολίες της ζωής.

Η κατανάλωση είναι το μέσο για την προσωπική ευχαρίστηση. Αυτό πιστεύουν οι 6 στους 10 Έλληνες που συμμετείχαν στην έρευνα. Για το 56% όσων απάντησαν στα ερωτήματα που τέθηκαν, η κατανάλωση είναι συνώνυμο της άνεσης και οι 5 στους 10 τη θεωρούν αναγκαίο κακό. Εξίσου μεγάλο είναι το ποσοστό εκείνων (42%) οι οποίοι πιστεύουν ότι η κατανάλωση είναι ένας τρόπος προσωπικής αποζημίωσης για τις δυσκολίες της ζωής, ενώ μόλις το 15% του συνόλου θεωρεί ότι η κατανάλωση αποτελεί επίδειξη κοινωνικής θέσης.

Στο ενδεχόμενο αύξησης του εισοδήματος η έρευνα έδειξε ότι το 42% των συμμετεχόντων θα αποταμίευε χρήματα σε κάποιο τραπεζικό λογαριασμό, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό της τάξης του 8% θα επέλεγε να πραγματοποιήσει επενδύσεις σε μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια και ομόλογα, δείχνοντας την απροθυμία ή την έλλειψη εμπιστοσύνης που έχουν οι καταναλωτές για αυτές τις μορφές επένδυσης. Αντίθετα, αυξημένο είναι το ποσοστό εκείνων που θα επένδυαν σε ακίνητα (29%).