Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( και τα δίκυκλα θα περνούν από κτεο ) 

Κύριος στόχος των τεχνικών ελέγχων που θα γίνονται θα είναι η καταπολέμηση των εκπομπών καυσαερίων και θορύβου

Και τα δίκυκλα θα περνούν από ΚΤΕΟ

Η πρώτη κάρτα θα εκδίδεται ύστερα από 3 ή 4 χρόνια

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Από… ΚΤΕΟ θα περνούν σύντομα υποχρεωτικά και τα δίκυκλα, όπως όλα τα υπόλοιπα οχήματα. Το μέτρο αυτό αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή εντός του χρόνου, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται από την κυβέρνηση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους. Ήδη, από την πλευρά των συναρμοδίων υπουργείων Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ ετοιμάζεται με γρήγορους ρυθμούς η κοινή υπουργική απόφαση, με την οποία θα καθιερωθεί ο υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος των δικύκλων. Οι τελικές ρυθμίσεις που θα περιληφθούν στην απόφαση αυτή αναμένεται να οριστικοποιηθούν εντός της ερχόμενης εβδομάδας. Καυσαέρια και θόρυβος. Κύριος στόχος των τεχνικών ελέγχων που θα γίνονται στα δίκυκλα θα είναι η καταπολέμηση των εκπομπών καυσαερίων και θορύβου. Παρότι δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί επισήμως οι λεπτομέρειες της κοινής υπουργικής απόφασης που προωθείται, πηγές των δύο υπουργείων ανέφεραν στα "ΝΕΑ" ότι με αυτήν πρόκειται να καθιερωθούν: Οι έλεγχοι πεδίου, οι οποίοι θα γίνονται από ειδικά κινητά συνεργεία στους δρόμους. Τα συνεργεία αυτά θα προβλέπεται να λειτουργούν σε 24ωρη βάση υπό την εποπτεία των υπουργείων Μεταφορών, Δημόσιας Τάξης και ΠΕΧΩΔΕ. Οι περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι των δικύκλων και η τήρηση της Κάρτας Τεχνικού Ελέγχου Δικύκλων (ΚΤΕΔ), τόσο για τα καινούργια όσο και τα μεταχειρισμένα. Ύστερα από τα 4 χρόνια. Η ΚΤΕΔ για τις καινούργιες μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού θα εκδίδεται 4 χρόνια ύστερα από την αρχική έκδοση της άδειας κυκλοφορίας τους, ενώ για τα καινούργια μοτοποδήλατα θα εκδίδεται 3 χρόνια ύστερα από την αρχική άδεια. Και στις δύο κατηγορίες δικύκλων η κάρτα θα ανανεώνεται κάθε 2 χρόνια. Όσον αφορά τα μεταχειρισμένα δίκυκλα που θα πωλούνται στην Ελλάδα, η ΚΤΕΔ θα εκδίδεται αμέσως με την εισαγωγή τους στη χώρα και θα ανανεώνεται επίσης κάθε 2 χρόνια. Ειδικά για τα ενοικιαζόμενα δίκυκλα, η ΚΤΕΔ προβλέπεται να ανανεώνεται κάθε χρόνο. Η ΚΤΕΔ θα αποτελεί απαραίτητο στοιχείο του δικύκλου και θα πρέπει να επιδεικνύεται σε κάθε έλεγχο (π.χ. Τροχαία), όπως και σε κάθε είδους μεταβίβαση του δικύκλου. Οι εξατμίσεις. Ακόμα προβλέπεται η ενεργοποίηση του θεσμού του πιστοποιητικού τύπου ΕΟΚ για τους σιγαστήρες (εξατμίσεις) που χρησιμοποιούνται ως ανταλλακτικά. Οι επιτρεπόμενες πιστοποιημένες εξατμίσεις θα φέρουν τη διακριτική σήμανση που προσδιορίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ελληνική νομοθεσία. Το ύψος του τιμολογίου για την έκδοση της ΚΤΕΔ, από τα ΚΤΕΟ και τα ιδιωτικά συνεργεία, θα καθοριστεί με άλλη απόφαση. Η εφαρμογή του μέτρου για τα ΚΤΕΟ θα αρχίσει από τους Νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, ενώ θα επεκταθεί σταδιακά σε όλη την επικράτεια, ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε περιοχής. Ρύποι. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Φυσικής της Ατμόσφαιρας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την ατμοσφαιρική ρύπανση που προέρχεται από τον τομέα των μεταφορών (οξείδια του αζώτου, υδρογονάνθρακες, μονοξείδιο του άνθρακα, μικροσωματίδια), τα δίκυκλα συνεισφέρουν σε μεγάλο ποσοστό στην ατμοσφαιρική ρύπανση. ΤΑ ΝΕΑ22-02-2003 Σελ.: N19 Κωδικός άρθρου: A17572N191 http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/neafile.print_unique?e=A&f=17572&...